کرمانشاه- مقامات انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان مسلح، کشف جسدی نیمه سوخته و دستگیری عاملان تیراندازی در شهرستان‌های استان کرمانشاه خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: یک باند چهار نفره سرقت منزل طی درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه و نیروهای نوپو دستگیر شدند.

سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در توضیح این خبر گفت: این باند چهار نفره که به واسطه کارهای اطلاعاتی شناسایی شده بودند، پیش از انجام سرقت در بلوار سجاد کرمانشاه در دام سبزپوشان نیروی انتظامی افتادند.

باند سرقت مسلحانه در کرمانشاه متلاشی شد

وی توضیح داد: این سارقان برای فرار از دست قانون با سلاح گرم به سمت ماموران تیراندازی کردند، لذا با توجه به احتمال گروگانگیری و حساسیت موضوع، واحد نوپو نیز وارد عمل شد.

این مقام انتظامی که خود نیز در صحنه درگیری پلیس با سارقان حضور داشته است، عنوان کرد: در این درگیری یکی از سارقان از ناحیه مچ پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت، دو نفر دیگر از متهمان نیز با شگردهای خاص پلیسی دستگیر و به همراه خودرو به منظور سیر مراحل قانونی به کلانتری منتقل شدند.

وی ادامه داد: محل اختفای نفر چهارم این باند نیز توسط نیروهای نوپو مورد محاصره قرار گرفت و در نهایت متهم در کانال کولر منزلی که قصد سرقت از آن را داشت، دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده اند، گفت: سرکرده باند دارای سوابق شرارت، زورگیری و حمل سلاح گرم است.

سرهنگ مرزبانی تاکید کرد: با تمام توان با سارقان و تهدید کنندگان جان و مال مردم برخورد می کنیم و فرصت عرض اندام را از آنان سلب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مردم بهترین یاور ناجا در انجام ماموریت های پلیسی هستند، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند.

محورهای استان کرمانشاه پر حجم ترین ترافیک اربعین را میزبانی خواهند کرد

رئیس پلیس راه استان گفت: اگر برابر اظهارات مسئولان، مرز خسروی نیز به روی زائران اربعین حسینی(ع) گشوده شود، علاوه بر سایر محورهای استان، محور اسلام آباد به خسروی و قصرشیرین نیز زیر بار ترافیک پرحجم اربعین خواهد رفت.

سرهنگ "فضل الله شیری" بیان کرد: در چند ساله اخیر محورهای استان محل گذر زائران استانهای مرکزی، شمالی و غربی کشور به سمت ایلام و خوزستان بوده است، که با اضافه شدن بار ترافیکی به مقصد قصرشیرین، محورهای استان کرمانشاه پر حجم ترافیک اربعین را میزبانی خواهند کرد.

وی افزود: در بخش اعظم راههای استان از ورودی های کنگاور و کامیاران تا اسلام آباد غرب باند رفت و برگشت راه ها مجزا است و مشکل کمتری خواهیم داشت، اما در ادامه مسیرها تا تنگ قیر ایلام و گردنه شاهبداغ و قلاجه و قصرشیرین اکثراً در راههای دوطرفه غیر مجزا خواهد بود.

این مقام انتظامی گفت: از هم اکنون لازم است کلیه ادارات و ارگان های مسئول برای ارتقای ایمنی و سطح خدمات در راههای موجود و نیز اتمام به موقع پروژه های در دست اجرا برنامه ریزی و هماهنگی متقابل داشته باشند.

سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: اگر قرار است استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین مقصد 500 هزار زائر باشند، باید از هم اکنون به فکر ایمنی و امنیت رفت و برگشت آنها باشیم و از فرصت شش ماهه باقیمانده برای ارتقای ایمنی راههای موجود و ایجاد پارکینگ مناسب در قصرشیرین و نیز در مسیر برای این حجم از ترافیک استفاده کنیم.

وی یکی دیگر از نیازهای ضروری تردد زائران را، فراهم کردن امکانات امداد و نجات جاده ای و مدیریت بحرانهای احتمالی دانست و عنوان کرد: همه ارگانهای امدادی، انتظامی و خدمات رسان ضمن احراز آمادگی انفرادی باید یک شاکله جمعی داشته باشند تا با ایجاد وحدت در تصمیم گیری ها از موازی کاری و اقدامات متشتت و متناقض جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راه استان گفت: شهرهای کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، ماهیدشت، اسلام آباد حمیل، کرند،ذ سرپل، قصرشیرین و سرمست به همراه تعدادی از روستاها با فواصل مناسب به صورت مستقیم در مسیر تردد زائران قرار دارند که این مساله می تواند هم در خصوص اسکان بین راهی زائران در شرایط بحرانی کارساز باشد و هم در خصوص استراحت و ارائه خدمات بین راهی در شرایط عادی که از همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران این مناطق می خواهیم در تمام برنامه ریزی های خود جوانب ترافیکی و حمل و نقلی را با هماهنگی پلیس راه و پاسگاه های زیر مجموعه آن مد نظر قرار دهند.

سرهنگ شیری ضمن اعلام آمادگی کامل پلیس راه استان برای همکاری با مردم و ارگان های مسئول، گفت: میزبانی از زائران اربعین افتخار بزرگی است که هرساله نصیب مردم استان می شود، امیدواریم امسال در مقام استان مقصد نیز بتوانیم از این فرصت معنوی گرانبها برای خدمت به آنان نهایت بهره را ببریم و در محضر مولایمان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) سربلند شویم.

دستگیری عاملان تیراندازی کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: افرادی که روز گذشته در یکی از محلات حاشیه ای شهر کرمانشاه اقدام به نزاع و تیراندازی کرده بودند، در کمتر از دو ساعت توسط پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ "رضا شیرزادی" اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد درگیری و تیراندازی در یکی از محلات حاشیه ای شهر کرمانشاه، اکیپی ویژه از ماموران انتظامی شهرستان سریعا وارد عمل شد.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل فردی به آنان مراجعه کرد و مدعی شد که به همراه دوستانش در منزل بوده است و افرادی به دلیل خصومت شخصی اقدام به تیراندازی به طرف منزل کرده اند، که منجر به زخمی شدن یکی از اهالی خانه از ناحیه دو پا و وارد شدن خسارت به منزل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه توضیح داد: با توجه به مشخص بودن هویت افراد، به واسطه اقدامات اطلاعاتی محل اختفای متهمان مشخص شد و دستگیری آنان در دستور کار دو اکیپ ویژه از ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت؛ ماموران انتظامی پس از مراجعه به محل اختفای متهمان شش نفر عامل تیراندازی را بازداشت کردند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه متهمان به همراه پرونده به دستگاه قضائی معرفی شده اند، تاکید کرد: انتظامی این شهرستان قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد، گروهی هنجار شکن امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیاندازند.

هشت مورد سرقت مسلحانه در سابقه سرکرده باند سرقت احشام

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از شناسایی و دستگیری سارق فراری احشام خبر داد و گفت: این سارق 40 ساله دارای سوابق متعددی در امر سرقت مسلحانه، خرید و فروش چک پول جعلی و نگهداری اموال مسروقه است.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در روستاهای اطراف شهر اسلام آبادغرب و دستگیری سه نفر از اعضای این باند، دستگیری یکی از اعضای اصلی که متواری شده بود به ‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی سرکرده باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه، موفق به دستگیری وی در مخفیگاهش در یکی از روستاهای اطراف شهر اسلام آباد غرب شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در ادامه تحقیقات ماموران پلیس آگاهی به ارتکاب هشت مورد سرقت مسلحانه احشام در شهرستان اسلام آبادغرب و سایر شهرستان ها اعتراف کرد.

سرهنگ سرتیپ نیا در ادامه اضافه کرد: این سارق 40ساله دارای سوابق متعددی در امر سرقت مسلحانه، خرید و فروش چک پول جعلی و نگهداری اموال مسروقه است، همچنین متهم تاکنون به سرقت 90 راس دام اقرار کرده است.

وی گفت: این متهم با صدور قرار مناسب جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی شهرستان اسلام آبادغرب است.

کشف جسدی نیمه سوخته در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: صبح امروز جسد نیمه سوخته مرد جوانی در یکی از روستاهای توابع این شهرستان کشف شده است.

سرهنگ همتعلی شکری گفت: در پی تماس اهالی یکی از روستاهای شهرستان هرسین مبنی بر کشف جسد، عوامل انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در محل حادثه با جسد نیمه سوخته مردی حدوداً 30 ساله مواجه شدند و جهت تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل می دهند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی در خصوص علت این حادثه در دست بررسی است.