فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند سارقان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که پیش از ظهر دوشنبه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر سرقت از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مشکین‌دشت بلافاصله مأموران پلیس آگاهی به‌منظور بررسی موضوع به محل اعزام شدند، اظهار کرد: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد سارقان از درب پشتی و به شیوه تخریب کرکره وارد فروشگاه شده و پس از تخریب گاوصندوق مبلغ 350 میلیون ریال وجه نقد را به سرقت برده‌اند .

وی بابیان اینکه این پرونده در حالی موردبررسی و پیگیری قرار گرفت که سه روز بعد سارقان به فروشگاه دیگری دستبرد زده و ضمن تخریب درب‌ها و گاوصندوق مبلغ 262 میلیون ریال وجه نقد را به سرقت بردند، افزود: با بررسی شیوه سرقت مشخص شد سرقت‌های یادشده توسط یک باند انجام‌شده است .

وی بیان کرد: پیرو این امر چند تیم عملیاتی پیگیری موضوع مربوطه را در دستور کار خود قرار داده و با تشکیل چند تیم اطلاعاتی و بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته فروشگاه‌های یادشده یک جوان که سعی بر تخریب درب‌های ورودی داشت را مشاهده کردند .

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش چهره متهمان شناسایی این فرد با مشکل مواجه شد، اما روند سرقت‌های صورت گرفته نشان می‌داد این اقدامات توسط یک باند انجام‌گرفته است .

فرماندهی انتظامی استان البرز با اعلام اینکه با توجه به حساسیت موضوع اقدامات فنی و اطلاعاتی در خصوص شناسایی مخفیگاه متهمان آغاز و آدرس یکی از متهمان در منطقه مشکین‌دشت شناسایی شد، گفت: آدرس‌های کشف‌شده توسط چند تیم مجزا تحت مراقبت نامحسوس قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه ساعت 2 بامداد 30 اردیبهشت پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت سوژه موردنظر با یک دستگاه خودرو 206 از منزل خارج و به سمت فردیس ضمن سوار کردن یک نفر دیگر به سمت کرج حرکت کرد .

وی بابیان اینکه طی عملیات انجام‌گرفته سارقان در حال سرقت از فروشگاهی دیگر تحت محاصره مأموران قرارگرفته و طی یک عملیات دستگیر شدند، افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی مأموران ابتدا منکر سرقت شدند اما در مواجه با اسناد و مدارک به 11 فقره سرقت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مبلغ 7 میلیارد ریال اقرار کردند که دو مورد از این سرقت‌ها نافرجام بود از طرفی تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی وجود دارد .

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به پرونده کلاه‌برداری میلیاردی از سوژه‌ها در پوشش سرمایه‌گذاری در بورس، گفت: در پی وصول پرونده‌ای مبنی بر کلاه‌برداری از کلانتری 14 رسالت به پلیس آگاهی پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت .

کامرانی صالح یادآور شد: در تحقیقات ابتدایی از شاکی مشخص شد که وی در سال 94 با فردی که با ارائه مدرک مستند خود را از مسئولان صاحب نفوذ معرفی می‌کرد، آشنا شد .

وی افزود: متهم بعد از مدتی آشنایی با مال‌باخته و با به‌کارگیری ترفندهای متقلبانه مبنی بر اینکه در امر سرمایه‌گذاری در بورس فعالیت دارد و اگر در بورس سرمایه‌گذاری کند سود فراوانی عایدش خواهد شد، بستر اغفال وی را فراهم کرد .

وی بابیان اینکه متهم پس از جلب اعتماد شاکی به منزل وی رفته و بعد از عوام‌فریبی بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال به‌حساب خود از سوی فرد متضرر و شاکی واریز می‌کند، گفت: بعد از شکایتان خانواده و پیگیری‌های پلیس فرد دستگیر و به اعمال خود اعتراف کرد .

وی با اشاره به کشف 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در حوزه فردیس، گفت: دو نفر در این راستا دستگیر شدند، در بخش دیگر آقا و خانمی با خودرو 206 اقدام به توزیع مواد مخدر از نوع هروئین و شیشه به ترتیب به میزان 2 کیلو و 500 گرم در سطح شهر داشتند که شناسایی و دستگیر شدند .

وی بیان کرد: یک باند 5 نفره در گروه‌های دونفره و سه نفره با خودروهای متعددی سوژه‌های خود را شناسایی و با ایجاد تصادف ساختگی یا در قالب مأموران تقلبی جلوی خودروهای شاسی‌بلند را می‌گرفتند و در یک مکان خلوت بعد از ضرب و شتم عابر بانک آن‌ها گرفته و پول آن‌ها را از بانک خارج می‌کردند .

کامرانی صالح با اشاره به اینکه این باند به بیش از 20 فقره اخاذی کرده و از این‌طرف مبلغی بالغ‌بر 7 میلیارد تومان کسب کرده بودند، تصریح کرد: این افراد اغلب سابقه‌دار بودند .

فرماندهی انتظامی استان البرز با اشاره به اهم فعالیت‌های پلیس ازجمله راهور و انتظامی در ایام ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: اداره اماکن هماهنگی خوبی از قبل انجام داده تا آسایش و آرامش مردم به‌خوبی فراهم شود .

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ایام ارتحال امام خمینی (ره) و شب‌های قدر در نظر گرفته‌شده است، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای جاده چالوس و تردد در محورهای مواصلاتی برای اعزام زائران برای ارتحال حضرت امام در نظر گرفته و بیش از 50 تیم آماده‌شده تا زائران را تا مرقد امام تحت پوشش قرار دهند .