رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی عاملان انتشار اکاذیب و مطالب موهن علیه برخی مسئولان استان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان های رشت و صومعه سرا به دادخواهی مقامات رسمی مبنی بر انتشار اکاذیب و مطالب موهن علیه آنان در شبکه اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی بیان کرد: با پی‌جویی های فنی و پلیسی، عاملان انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و مطالب موهن علیه مقامات رسمی در شبکه های اجتماعی که شش مرد 31، 35 ،36، 38 ، 44 و 55 ساله اهل و ساکن رشت، صومعه سرا و فومن بودند، شناسایی شدند.
سرهنگ محمدخانی با اشاره به اینکه مرتکبان چنین جرایمی در فضای مجازی با نشانه رفتن آبروی مقامات رسمی دست به رفتارهای غیراخلاقی می زنند، اظهار داشت: پلیس فتا با بهره گیری از توان فنی کارشناسان خود، هوشمندانه، قانونی و قاطع نسبت به شناسایی و تحویل این افراد به مراجع قضایی اقدام می کند.
سرهنگ محمدخانی همچنین از کاربران شبکه های اجتماعی خواست در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آنها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند.
شهرستان های فومن و صومعه سرا در غرب استان گیلان قرار دارند.