فرمانده انتظامی گلستان از کشف 17 فقره پرونده زمین خواری در سه ماه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی زمین های خلع ید شده از متصرفین 38 میلیارد و 717 میلیون ریال است.

به گزارش مرور نیوز، سرتیپ دوم ستاد علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: در این خصوص 33 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.
به گفته وی؛ همچنین در این مدت 2 فقره پرونده پولشوئی در استان به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال کشف گردید.
وی عنوان کرد: اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان نیز در سه ماه ابتدای سال جاری 2 فقره پرونده مربوط به اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی را کشف کرد که ارزش ریالی این پرونده ها در مجموع 100 میلیارد ریال است.
فرمانده انتظامی گلستان با یادآوری اینکه سرقت 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و بیشترین میزان مربوط به دزدی های خرد با مجموع 19 درصد است، ادامه داد: سرقت های کلان و بزرگ در سطح استان در مجموع سه درصد درهمین بازه زمانی کاهش داشته است.
به گفته وی؛ در سرقت مسلحانه 33 درصد، کیف قاپی 52 درصد، سرقت اتومبیل 18 درصد، موتورسیکلت 5 درصد افزایش داشته، اما خوشبختانه دربحث سرقت از طلا فروشی ها شاهد هیچ موردی در فصل بهار سال جاری نبوده ایم.
سردار جاویدان افزود: در خصوص کشف پرونده های سرقت ها در همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار صد افزایش داریم و در ماه مبارک رمضان مجموع سرقت ها نسبت به ماه رمضان سال قبل 6 درصد کاهش داشته است.
وی همچنین تصریح کرد: امسال در مجموع یکهزار و 252 فقره قاچاق کالا کشف شد که ارزش ریالی این پرونده ها 62 میلیارد و 890 میلیون ریال بوده و میزان کشفیات در این حوزه 32 درصد افزایش داشته است.
به گفته سردار جاویدان؛ بیشترین پرونده های کالای قاچاق مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو، لوازم خانگی، مواد غذایی، فرآورده های نفتی و مواد دخانی بوده است.
وی در مورد مواد مخدر کشف شده در استان نیز یادآور شد: امسال 2 تن و 647 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 108 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی؛ از جمله این کشفیات 2 تن و 298 کیلوگرم تریاک، 12 کیلو و 853 گرم شیشه و 300 کیلوگرم حشیش بوده است.
وی گفت: در این مدت 12 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم، 54 خودرو، 12 دستگاه موتورسیکلت و 7 قبضه انواع سلاح نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.
سردار جاویدان گفت که تعداد خرده فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر دستگیر شده در این مدت نیز نسبت به سه ماه اول سال گذشته به ترتیب 100 درصد و 50 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان گلستان به پرونده های مربوط به پلیس فتا نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی، جرائم مربوط به این بخش در سه ماه ابتدای سال جاری 31 درصد افزایش داشته و از مجموع پرونده های این بخش نیز 95.7 درصد آنان کشف شده است.
وی عنوان کرد: از مجموع پرونده ها 52 درصد متهمین دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده اند، افزون بر13 درصد پرونده ها به سازش رسیده و 34 درصد متهمین شناسائی شده با نیابت قضائی تحویل استان های خود شده اند.
به گفته وی؛ در مجموع 61 درصد جرائم مربوط به هتک حیثیت بوده که در سه ماه امسال نسبت به سال قبل 128 درصد افزایش داشته و برداشت های غیرمجاز که 14 درصد کل پرونده ها را تشکیل می دهد، 27 درصد کاهش یافته و پرونده های مربوط به کلاهبرداری 16 درصد بوده است.
سردار جاویدان یادآور شد: 38 درصد متهمین بین 15 تا 24 سال، 61 درصد بین 25 تا 39 سال و یک درصد بالای 40 سال بوده اند، همچنین 47 درصد متهمین متاهل بودند و از کل متهمین این پرونده ها 82 درصد مرد و 18 درصد را بانوان تشکیل دادند.