رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شرکت‌های ایرانی در حوزه جوایز بین‌المللی تا کنون افتخاری کسب نکرده بودند و زعفران ایرانی به نام کشورهای دیگری مانند اسپانیا به فروش می‌رسید.

به گزارش مرور نیوز از مشهد،اساسا یکی از مشکلات اصلی که در تولید داخلی کشور ما وجود دارد این است که بسیاری از آنها به علت منطبق نبودن با استانداردهای روز و یا ذائقه مشتریان خارجی در بازارهای بین‌المللی خریداری نداشته و تولیدی که مبتنی به مصرف داخل باشد نیز به ورشکستگی انجامیده و نمی‌تواند خلق ثروت کند.

وی ادامه داد: اینکه ما بتوانیم در جشنواره‌ها و مسابقات خارج از کشور شرکت کرده و مقام‌هایی را کسب کنیم می‌تواند در به دست آوردن بازارهای بین‌المللی بسیار کمک دهنده باشد.

رئیس شورای ملی زعفران بیان کرد: این موضوع در مورد محصولات راهبردی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند به عنوان مثال در محصولی مانند زعفران که ویژه ایران و خراسان رضوی است شرکت‌های ایرانی در حوزه جوایز بین‌المللی تا کنون افتخاری کسب نکرده بودند و زعفران ایرانی به نام کشورهای دیگری مانند اسپانیا به فروش می‌رسید.

شافعی تأکید کرد: البته امسال شرکت سحرخیز توانست در جشنواره طعم برتر کشور بلژیک نشان 3 ستاره را کسب کرده و این موضوع در برندسازی رعفران ایرانی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرآوری درست و فراهم کردن امکان شناسایی محصولات ایرانی به کشورهای خارجی در مورد محصولات راهبردی اقدامی است که می‌تواند در حوزه تقویت تولید نیز بسیار کمک دهنده باشد زیرا به صورت مستقیم و غیرمستقیم در افزایش صادرات نقش دارد.