استاندار خوزستان گفت: فرهنگ نگهداری و استفاده بهینه از فضاهای آموزشی و اماکن اداری باید نهادینه شود تا کمتر مجبور به تخریب و بازسازی دوباره فضاها داشته باشیم.

به گزارش مرورنیوز، غلامرضا شریعتی که در حاشیه هفتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان سخن می گفت، افزود: تعمیر و بازسازی فضاهای آموزشی و اداری باعث کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از این اماکن می شود.

شریعتی در ادامه ضمن مستثنی کردن فضاهای فرسوده ای که چاره ای جز تخریب آنها نیست ،اظهار کرد: به جای تخریب فضاهای آموزشی و اداری قدیمی، باید مطابق با شرایط محیطی بازسازی و بهینه سازی شوند، مگر اماکن آموزشی که واقعا قابل تعمیر نیست. همچنین، با توجه به اعتبارات استانی تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مدارس دارای اولویت تخریب مشخص و مدارس بیشتری بهسازی و تعمیر شود.

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان نیز در این جلسه اعلام کرد: با حمایت و توجه ویژه استاندار خوزستان به آموزش وپرورش و مسائل آن، تاکنون برخی مشکلات مناطق مرتفع شده  یا در دست اقدام است.

محمد تقی زاده افزود :در این مدت کوتاه استاندار خوزستان بیشترین توجه را به آموزش و پرورش داشته اند و مسئولین استان نیز به تبعیت از استاندار نگاه ویژه ای به امر تعلیم و تربیت و تعامل با آموزش و پرورش دارند.

تقی زاده در مورد مصوبات جلسه اخیر توضیح داد: برای ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس شهرستان هفتکل اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان و جهت زیبا سازی، محوطه سازی و ایزوگام مدارس، حدود 100 میلیون تومان اختصاص داده شد.علاوه بر آن، پیگیری و امکان سنجی ساخت مدرسه سه کلاسه شهید مفتح،دبستان شش کلاسه مسکن مهر هفتکل، تکمیل هنرستان دخترانه هفتکل در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اختصاص 80 دستگاه رایانه ،10 دستگاه کپی و 20آبسردکن برای هر دو شهرستان هفتگل و اندیکا در ادامه افزود: برای ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس شهرستان اندیکا نیز  مبلغ 80 میلیون تومان و برای زیبا سازی، محوطه سازی و ایزوگام مدارس اندیکا حدود 170 میلیون تومان اختصاص داده شد.همچنین، تعمیرکامل چهار دستگاه مینی بوس آموزش و پرورش اندیکا با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان در دستورکار قرار گرفت.

گفتنی است، هفتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان با حضور روسای آموزش و پرورش و فرمانداران و شهرداران هفتکل و اندیکا برگزار شد.و پیش از این مسائل 12 منطقه آموزشی استان با حضور فرمانداران، شهرداران، بخشداران و مدیران آموزش و پرورش در استانداری برگزار شده است.