نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: صادرات نوعی فروش است و اگر ما در فروش محصولات و خدمات در قالب صادرات از ابزار بازاریابی و معرفی درستی استفاده نکنیم، نمی توانیم صادرات کشور را توسعه دهیم.

به گزارش مرور نیوز،حسین سلاح ورزی در گفت و گویی اظهار کرد: از آنجا که کشور ما وضعیت صادرات خوبی در بخش های مختلف بویژه در حوزه های صنایع معدنی، کشاورزی و تولیدات نفت، گاز و پتروشیمی دارد، داشتن یک برنامه منظم و حرفه ای برای معرفی این فرصت ها و بازاریابی می تواند به توسعه صادرات کشور کمک کند.

سلاح ورزی گفت: استان خوزستان دارای جایگاه بالایی در کشور است که دسترسی به آب های آزاد و سهمی که در تولید ناخالص داخلی دارد موید این موضوع است.

وی بیان کرد: وجود میادین و حوزه های نفتی، گاز، پتروشیمی در این استان و مجاورت با کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین منابع عظیم آب و خاک حاصلخیز و تولیدات کشاورزی هر کدام امتیاز خوبی برای این منطقه است.

نائب رئیس اتاق ایران ادامه داد: ما در سنوات گذشته به دلیل شرایط تحریم و فشار، فرصت ها را از دست داده ایم اما در این زمان می توان اولویت را به تعادل و توسعه همکاری های منطقه ای متمرکز کنیم که در گذشته انجام نپذیرفته است.

سلاح ورزی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم این اقدامات شروع شده و به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک به ثمر خواهد رسید.