استاندار خوزستان گفت:استان خوزستان به لحاظ فوت تعداد تصادف کنندگان در محل (بیمارستان) اول است و دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید پاسخگو باشد.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد با اشاره به آمار پلیس راه استان مبنی بر اینکه 34 درصد فوتی ناشی از تصادفات در استان در بیمارستان اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: استان خوزستان به لحاظ فوت تعداد تصادف کنندگان در محل (بیمارستان) اول است و دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه بعدی کمسیون ایمنی راه‌ها باید پاسخ‌گو باشد.

رییس پلیس راه استان خوزستان نیز در این نشست با ارائه آمار طرح اربعین از ابتدای صفر تا 25 صفر اظهار کرد: تصادفات فوتی در این مدت چهار فقره با 4 نفر متوفی، تصادفات جرحی10فقره با 15 مجروح و تصادفات خسارتی 16 فقره است.

وی عمده علت تصادفات را انحراف به چپ 11فقره، عدم توجه به جلو 8 مورد، عدم توانایی در کنترل ناشی از خستگی و خواب آلودگی 6 مورد، تعدی از سرعت مطمئنه چهار مورد و سایر موارد یک فقره اعلام کرد.

دولتشاهی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین محور‌های پر حادثه استان توضیح داد: محورهای بهبهان به رامهرمز، اهواز - اندیمشک، اهواز - دهدز، امیدیه - دیلم، هندیجان - ماهشهر، دزفول - شوشتر، اهواز - سوسنگرد و ملاثانی- شوشتر از مهم‌ترین محورهایی هستند که بیشترین حوادث در آنها روی می‌دهد.

دولتشاهی با بیان اینکه استان خوزستان به لحاظ فوت در بیمارستان رتبه اول کشوری را دارد گفت: تعداد فوت‌شدگان در محل 60درصد، انتقال به بیمارستان شش درصد و 34درصد فوت شدگان پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌شوند.