جانشین رئیس پلیس فتا خوزستان گفت:طی یک عملیات فوری و ضربتی کلاهبردارن سایبری در ماهشهر شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرسول خسرویی گفت: این باند کلاهبرداری با استفاده از تکنیک مهندسی اجتماعی و به صورت زیرکانه‌ایی اقدام به فریب قربانیان و مجاب به فعال کردن رمز دوم کارت‌های بانکی شان می‌نمودند.

وی با اشاره به تعدد مالباختگان و سرقت رقمی بالغ بر یک میلیارد و 610 میلیون ریال توسط کلاهبرداران، افزود: پس از مراجعه شکات و شکایت پرونده مقدماتی با جدیت در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی‌های فنی، تخصصی و اخذ اظهارات مشخص شد، سرکرده باند و همدستانش شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی در چند عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

خسرویی بیان کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

جانشین رئیس پلیس فتا خوزستان تاکید کرد: عدم سهل‌انگاری و هوشیاری در انجام امورات بانکی در فضای مجازی و همچنین ارتقای سطح آگاهی در زمینه شیوه و شگردهای کلاهبرداری در این فضا می‌تواند تا حد زیادی از بروز چنین جرائمی جلوگیری کند.

گفتنی است؛ امروزه با توسعه بانکداری الکترونیک و انجام امورات بانکی به صورت آنلاین عده‌ای از این فرصت سوء استفاده کرده و با استفاده از تکنیک‌هایی از قبیل فریب، ارعاب و همچنین تطمیع قربانیان اقدام به کلاهبرداری و کسب سود از این حوزه می‌نمایند.