مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: بارش باران در حوزه‌های شمالی و شرقی استان شدت خواهد یافت، بنابراین ساکنان مناطق عشایری از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش مرور نیوز، کوروش بهادری عصر امروز در نشست شورای مدیریت بحران استان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان هوا‌شناسی کشور استان خوزستان تاکنون به میزان 25 درصد نسبت به نرمال کاهش بارندگی داشته است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی تا اواخر پاییز به همین صورت باقی می‌ماند و از اواسط پاییز تا اوایل دی ماه امکان افزایش سامانه بارشی را در استان خواهیم داشت.

مدیر کل هوا‌شناسی استان خوزستان متذکر شد: میزان بارش استان در سال زراعی 5 تا 10 درصد کمتر از نرمال کشوری و در بهترین شرایط از اواسط آذر تا دی ماه افزایش می‌یابد.

بهادری با بیان اینکه شمال و جنوب شرقی استان نسبت به سایر مناطق به لحاظ بارش وضعیت بهتری دارند گفت: نخستین بارش سال جاری 13 آبان در شهر‌های ایذه، و بهبهان اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه استان خوزستان از نظر بارش در کل کشور جایگاه خوبی نیست گفت: با جرات می‌توان گفت با توجه به اقداماتی که مدیریت بحران در خصوص گرد و خاک دنبال کرده و با روند موجود در کوتاه مدت هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

بهادری افزود: تنها کاری که می‌توان انجام داد اطلاع رسانی به مردم، دو روز قبل از وقوع گرد و خاک با استفاده از سیستم پیش بینی هوا است.

وی با اشاره به بومی سازی سیستم WRF با استفاده از این سیستم در 15 آبان اعلام کردیم که فردا در کدام مناطق استان بارش باران را خواهیم داشت.

این مسؤول با بیان اینکه بارش باران در شهرهای لالی، شوشتر، مسجد سلیمان، دزفول و اهواز آغاز شده تاکید کرد: امشب شدت بارش باران در حوزه‌های شمالی و شرقی افزایش می‌یابد.

بهادری با بیان احتمال بارندگی تا سقف  سه الی 4میلی‌متر از ساکنان مناطق عشایری در خواست کرد، از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.