رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: بهترین دوره ای که اتاق بازرگانی اهواز از نظر فنی و سازمانی و برگزاری نشست های ثمربخش عمل کرده و شکوفایی بخش خصوصی را داشته، دوره کنونی است.

به گزارش مرور نیوز، امید حاجتی روز چهارشنبه در نشست مهندسان مشاور در سرسرای جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افزود: این تولید ناخالص ملی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی گفت: با این وجود خوزستان اختیار چندانی از این منابع ندارد، و بیشتر بخش ها خارج از مدیریت استان است.

وی افزود: مشکل اصلی خوزستان همان ایران کوچک بودن این استان است.

حاجتی در ادامه اظهارکرد: اگر در کشور قرار است توسعه ای رخ دهد تنها توسط بخش خصوصی خواهد بود که متاسفانه در حال از بین بردن آن هستیم.

وی در خصوص پرداخت مالیات شرکت های مشاور و خدمات مهندسی گفت: در شرایط رکود نباید مالیات از این شرکت ها گرفته شود اما می توان با دانش بنیان کردن این شرکت ها آنها را از پرداخت مالیات معاف کرد.

حاجتی افزود:مهندسان مشاور برای گرفتن نتیجه باید همیشه پیگیر کار خود باشند و منتظر نباشند کسی کار آنها را انجام دهد چرا که مسائل و مشکلات خوزستان گسترده و ابزار ما محدود است.

وی در خصوص حل مشکل مهندسان مشاور در خصوص واگذاری پروژه های داخل استان به نیروهای بومی گفت: در این مبحث باید از کلی گویی بپرهیزیم و با اسناد و کمی گویی مطالب را پیگیری کرد.

وی افزود: مسائل در این حیطه باید رصد شوند و با عدد و رقم و به صورت مستند در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح و مصوب شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تاکید کرد: دستورالعملی باید تدوین کرد که قابل نظارت و رصد باشد و در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تصویب شود و دستگاهی را موظف به رصد آن نیز تعیین کنیم.

حاجتی خاطرنشان کرد: بحث های بیمه و مالیات و حتی بحث های کارگری را می توان در شورای گفت و گو پیگیری و مصوبات لازم آن را داشته باشیم.

وی خواستار تعامل بیشتر مهندسان مشاور با معاونت فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان شد و گفت: موضوعات مربوط به استان را به ما انعکاس دهید که اصلاح شوند و حتی با مشارکت شما فرایند رتبه بندی مشاوران را تسریع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در ادامه اظهار کرد: بهترین دوره ای که اتاق بازرگانی اهواز از نظر فنی و سازمانی و برگزاری نشست های ثمربخش عمل کرده و شکوفایی بخش خصوصی را داشته، دوره کنونی است.