خانواده این کودک پس از سرگردانی در بیمارستانهای آبادان و اهواز و پس از نا امیدی ازعلاج،با هماهنگی خلبان پرواز اهواز- شیراز با تیم پزشکی تصمیم به اعزام وی به یکی از بیمارستانهای شیراز گرفته شد.

به گزارش مرور نیوز،اواخر مهرماه گذشته خانواده ای ماهشهری در مسیر ماهشهر- امیدیه اتومبیل شان واژگون شده و در اثر این حادثه کودک 13 ماهه از ناحیه دست دچار قطع عضو می شود.

این حادثه ساعت 10 صبح اتفاق افتاده و خانواده این کودک پس از  سرگردانی در بیمارستانهای آبادان و اهواز و پس از نا امیدی ازعلاج، با هماهنگی خلبان پرواز اهواز- شیراز  با تیم پزشکی تصمیم به اعزام وی به یکی از بیمارستانهای شیراز گرفته شد.

در نهایت با وظیفه شناسی و زبردستی دکتر لیاقت ،جراح شیرازی و فلوشیپ جراحی دست و علیرغم تاخیر در انجام عمل که ناشی از بعد مسافت و تاخیر در اعزام به شیراز بود عمل پیوند دست با موفقیت انجام شد.

اکنون چند پرسش در همین رابطه قابل طرح است که آیا با وجود متخصصان و بیمارستان هایی که در مرکز استان هستند چرا عمل پیوند عضو این کودک خردسال انجام نشد؟

چرا با وجود اینکه قبلا عمل پیوند مشابهی توسط دکتر ا.ن که اکنون معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز را بر عهده دارد انجام شده بود ،این بار انجام چنین عملی توسط پزشکان مرتبط به این موضوع انجام نشد؟

آیا بصرف اینکه  یک پزشک مدیریتی را برعهده بگیرد از رسالت اصلی خود که همان نجات جان انسان ها و کم کردن دغدغه خانواده بیمار باشد چشم پوشی کند؟

قطعا نگاه این نوشته نگاهی از جنس قانون نیست و واضح است که تحمیل مسئولیت نیازمند رابطه علت و معلولی دارد اما نگاه و انتظار ما در این قبیل مباحث عمدتا اخلاقی و عاطفی است.

حال که با خوش شانسی و درایت خلبان و تیم پزشکی شیراز جلوی یک ضایعه گرفته شد،آیا در صورت بروز موارد مشابه در خوزستان بایستی خط پرواز اختصاصی برای انتقال بیماران به استانهای دیگر  تدارک دید؟

به هر حال مردم انتظار زیادی از مسئولان امر ندارند و همه خواسته شان در عدم تکرار ماجرای کودک صدمه دیده و لزوم درمان بیماران در استان و مرکز آن اهواز خلاصه می شود.