مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین این مجموعه و اداره کل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری خوزستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز،عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: انعقاد این تفاهمنامه در راستای توانمند سازی بانوان و براساس نقش مهمی که این قشر از جامعه دارند منعقد شده است.

 وی افزود:مراکز آموزش فنی و حرفه ای بطور یکسان و برابر همانند برادران برای بانوان نیز مهیا شده است.

سواعدی اظهار کرد:باید ظرفیت ها ی لازم در اختیار قشر بانوان قرار داده شود و با توانمند سازی آنان شاهد تحول، رشد و تعالی جامعه شد.

وی عنوان کرد:این تفاهمنامه با هدف استفاده بانوان از آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد ارتقاء مهارت اشتغال زایی و بازار محور، ارتقاء دانش مهارت و توانمندهای فردی و اجتماعی خانوادگی، برگزاری فعالیت های مشترک در جهت ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، فراهم سازی، تقویت و توسعه زمینه مهارت آموزی به منظور خودکفایی گروههای مختلف زنان و همچنین گسترش آموزش و ترویج کارآفرینی در بین بانوان منعقد شده است.

عبدالنبی سواعدی به تعهدات هر دو طرف اشاره کرد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان متعهد شده است که مواردی از قبیل ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به افراد معرفی شده از طرف کمیسیون بانوان ، برگزاری آزمون پایان دوره و صدور گواهینامه مهارت براساس ضوابط فنی و حرفه ای، برنامه ریزی اجرای دوره های آموزشی- مهارتی بر مبنای استانداردهای مصوب فنی و حرفه ای و غیره و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به تعهداتی از قبیل شناسایی و معرفی بانوان جویای کار و بانوان توانمند در ایجاد اشتغال به مراکز آموزش فنی وحرفه ای، همکاری در تدوین بسته های آموزشی مهارت آموزی ویژه زنان، معرفی کانون ها و مجتمع های فرهنگی و اجتماعی بانوان در سطح استان برای اجرای دوره های آموزشی مشترک و غیره متعهد شده است.