معاون پارلمانی رییس جمهور گفت:مردم منطقه دشت‌آزادگان 600 شهید را در نبرد با استعمار انگلیس تقدیم کرده‌اند و این یک حماسه تاریخی بود. در انقلاب اسلامی نیز مردم دشت‌آزادگان شهدای بسیاری تقدیم و نقش موثری ایفا کردند.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی امیری در مراسم بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد که امروز در سوسنگرد برگزار شد، اظهار کرد: سوسنگرد سرزمین عشق و حماسه و سرزمین آزادگانی است که دشمن را زمینگیر کرده‌اند.

 وی افزود: عشایر دشت‌آزادگان با فداکاری و از جان‌گذشتگی خود در تاریخ کشور و انقلاب ماندگار شدند؛ عشایر عرب خوزستان، دشمن را با اشتباه در محاسبات خود مواجه کردند. 

 معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این‌که سالروز شکست حصر سوسنگرد روز بزرگی است، گفت:‌ در چنین روزی مردم برای دفاع از حریم وطن و به همراه رزمندگان و سرداران بزرگف حماسه‌ای عظیم خلق کردند و یک روز تاریخی رقم خورد. 

 امیری ادامه داد:‌ سرزمین دشت‌آزادگان و سرزمین خوزستان مقدس است؛ در این سرزمین شاهد جانبازی‌ها و فداکاری‌های بسیاری بودیم و خون شهدا در این سرزمین سندی برای آزادگی شد.

 معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به فداکاری‌های تاریخی مردم دشت‌آزادگان عنوان کرد:‌ مردم منطقه دشت‌آزادگان 600 شهید را در نبرد با استعمار انگلیس تقدیم کرده‌اند و این یک حماسه تاریخی بود. در انقلاب اسلامی نیز مردم دشت‌آزادگان شهدای بسیاری تقدیم و نقش موثری ایفا کردند. 

 وی اظهار کرد:‌ در دفاع از حرم و نبرد با داعش که به نام اسلام، جنایت‌های بسیاری انجام می‌دهد و حتی به اسلام نیز ظلم می‌کند، سهم مردم عزیز دشت‌آزادگان و خوزستان فوق‌العاده و بسیار زیاد است و باید به این مردم تبریک گفت.

 امیری افزود: ‌زمانی که ارتش عراق به کشور ما حمله کرد امید داشت که در مناطق دشت‌آزادگان با همکاری مردم مواجه شود و پیش‌بینی‌های آنها این بود که پیشروی خوبی خواهند داشت اما غافل از این بودند که مردم دشت‌آزادگان مردمی متشرع و متدین، شجاع و مطیع امام (ره)‌هستند؛ ارتش عراق فکر می‌کرد در ساعات اولیه به دروازه‌های اهواز خواهد رسید اما چنین امری اتفاق نیفتاد. اگر ارتش عراق موفق می‌شد که سوسنگرد را به تصرف خود درآورد، قطعا به اهواز می‌رسید و رسیدن دشمن به اهواز، ماجرای جنگ را تغییر می‌داد اما آزادسازی حصر سوسنگرد، وعده الهی بود. 

 معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه گفت: همه مسئولان،‌ مراجع و علما همواره باید امیدواری به نظام را ترویج کنند؛ باید ندای انجام و یکپارچگی را سر دهیم زیرا انسجام و وحدت ملی، دشمنان را ناامید می‌کند. 

وی افزود:‌ امیدواریم همواره و با محوریت رهبر معظم انقلاب، در جهت حل مشکلات و پیشرفت کشور عمل کنیم؛ عدالت اجتماعی یکی از برنامه‌های مهم دولت است و به ویژه در مناطقی که مردم در هشت سال دفاع مقدس مشغول نبرد با دشمنان بودندف این نگاه مضاعف است. 

 امیری با اشاره به مشکلات موجود در کشور عنوان کرد:‌ بیکاری معضلی اساسی در تمام کشور است و دولت در تلاش است که این مشکل را حل کند. طرح‌هایی در دشت‌آزادگان از جمله بیمارستان‌ها، فاضلاب و راه‌ها در حال انجام است و اعتباراتی به آنها اختصاص داده شده است، با وجود مشکلات مالی، طرح‌های عمرانی در دشت‌آزادگان تعطیل نخواهد شد و رییس جمهور دستور داده‌اند در این طرح‌ها از ظرفیت‌های بومی و محلی استفاده شود.