ششمین مسابقه بین‌المللی و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز (13 آذر) با حضور تیم‌های داخلی و خارجی افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، ششمین مسابقه بین‌المللی و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک افتتاح شد.

سروش صادق‌نژاد رئیس انجمن‌های علمی و دبیر برگزاری این کنفرانس با بیان اینکه در سال 94 با امضای تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه امیرکبیر و فدراسیون جهانی رباتیک، مسابقات رباتیک را در قالب 14 لیگ برگزار کردیم، گفت: در سال جاری با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک با ایجاد تغییراتی در قالب هشت لیگ این مسابقات را در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: این مسابقه در سطح دانشجویی ربات مین‌یاب، پرنده، کار و ورزش برگزار می‌شود. همچنین با کمک کشور افغانستان دو لیگ را برای دانشجویان مقیم کشور در نظر گرفته‌ایم که این موضوع در راستای انتقال دانش و تجربه به کشورهای منطقه بوده است.

صادق‌نژاد ادامه داد: 192 تیم در روزهای گذشته در این کنفرانس ثبت‌نام کردند که با تایید کمیته‌های فنی، لیگ‌ها 162 تیم برای مرحله نهایی انتخاب شدند. طی روزهای آینده 86 تیم از سراسر کشور و کشورهای کانادا، تایوان، افغانستان، عراق، لبنان و سوریه در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

رئیس انجمن‌های علمی گفت: طی امروز و فردا مسابقات مقدماتی لیگ‌ها برگزار می‌شود و دوشنبه صبح فینال مسابقات و عصر دوشنبه نیز اختتامیه این مسابقات است.