رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از صادرات 485 هزار دلاری محصولات واحدهای تولیدی تحت نظارت پارک علم و فناوری به کشورهای عراق و ارمنستان خبر داد و گفت: برنامه چشم‌انداز افق 1404 و اسناد بالادستی نشان می‌دهد رویکرد مناسبی در زمینه فناوری وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، اسماعیل پیرعلی در مراسم هفته پژوهش استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ارزش افزوده و توجه به نوآوری امروزه مورد توجه اقتصاددانان جهان قرار گرفته و در کشور ما نیز این نگاه در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به تولید 320 محصول و اشتغال 610 نفر در شرکت‌های تحت نظارت پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: هشت هزار متر مربع زمین در اختیار این واحدها قرار گرفته و 18 میلیارد ریال تسهیلات به آن‌ها پرداخت شده است.

پیرعلی با بیان اینکه 15 شرکت دانش‌بنیان استان در حال اخذ مجوز هستند، گفت: گردش مالی شرکت‌های تحت نظارت پارک علم و فناوری هفت هزار و 210 میلیارد ریال است.

رییس پارک علم و فناوری استان با اشاره به اینکه در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه فقط سرانه اساتید و دانشجویان در حوزه وزارت علوم وجود داشت، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه، به پارک‌های علم و فناوری و پژوهشکده‌ها توجه شده است.

وی از صادرات 485 هزار دلاری محصولات واحدهای تولیدی تحت نظارت پارک علم و فناوری استان به کشورهای عراق و ارمنستان خبر داد و افزود: برنامه چشم‌انداز افق 1404 و اسناد بالادستی نشان می‌دهد رویکرد مناسبی در زمینه فناوری وجود دارد.

پیرعلی، شاخص پژوهشگران کشور به ازای هر یک میلیون نفر را یک‌هزار و 590 نفر عنوان و اظهار کرد: از این حیث در رتبه دوم منطقه قرار داریم.

رییس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: یک‌هزار و 100 مجله پژوهشی در کشور وجود دارد و 13 دانشگاه کشور جزء دانشگاه‌های برتر جهان شناخته شده‌اند.

پیرعلی در پایان با اشاره به اینکه 13 هزار و 700 ثبت‌نام برای اخذ مجوز در سامانه دانش‌بنیان کشور انجام شده است، تصریح کرد: شش هزار و 753 فرایند ارزیابی تاکنون صورت گرفته، دو هزار و 767 شرکت فعالیت می‌کنند و یک‌هزار و 700 شرکت نوپا هستند.