Xperia XZ بعد از مدل کوچک تر Xperia X Compact توسط سونی برای فروش عرضه شده است، علاقمندان می توانند با پرداخت 699 دلار آن را به صورت اینترنتی خریداری کنند.

به گزارش مرورنیوز، این گوشی در دو رنگ سیاه گرافیتی و پلاتینی عرضه شده است. این گوشی چند روز قبل در تایوان هم به بازار آمد و به تدریج در دیگر کشورهای جهان هم در دسترس قرار می گیرد.

گوشی Xperia XZ مجهز به حسگر اثرانگشت است، اما در مدل عرضه شده در آمریکا این حسگر وجود ندارد. Xperia XZ مجهز به نمایشگر 5.2 اینچی Full HD IPS با دقت 1920 در 1080 است و در آن از فناوری خاص سونی موسوم به Triluminos برای نمایش رنگ ها با تفکیک و غنای مناسب استفاده شده است.

دوربین پشتی این گوشی از نوع 23 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 و یک فلاش ال ای دی است. دوربین سلفی این گوشی هم 13 مگاپیکسلی بوده و دارای گشادگی دیافراگم f/2.4  است.

پردازنده چهارهسته ای این گوشی ساخت کوالکوم و از نوع Snapdragon 820 بوده و پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 530 است. سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همراه با قابلیت افزودن حافظه جانبی به میزان حداکثر 256 گیگابایت از جمله دیگر قابلیت‌های این گوشی است. باتری این گوشی 2990 میلی آمپری است و شارژ سریع آن به علت استفاده از پرت USB-C ممکن است. سیستم عامل این گوشی هم Android 6.0.1 Marshmallow است.