دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق توسط محققان کشور ساخته شد تا بی‌نظمی‌ قلب در افراد سریع تر تشخیص داده شود.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از معاونت علمی و فناوری، دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق ساخته محققان کشور، قادر است مولفه های اصلی عملکرد قلب مانند نوار قلب، فشار خون و سیگنال پی پی جی را اندازه گیری و ثبت کند.

هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های به کار رفته در این محصول ایران ساخت است. با استفاده از این فناوری سیگنال های ثبت شده توسط دستگاه تحلیل می شود و هر گونه بی نظمی قلب تشخیص داده می شود.

البته یک ویژگی خوب این محصول قابلیت اشتراک گذاری گزارش های الگوریتم هوش مصنوعی با پزشکان آن هم به آسانی است.

محققان کشور با نوآوری خود این دستگاه را ساختند. نوآوری این محصول چیست. قابلیت های سه دستگاه در یک دستگاه قرار داده شده است. همچنین قادر است گزارش های تحلیلی مبتنی بر الگوریتم های هوش مصنوعی ارائه کند که نقش کلیدی در تشخیص زود هنگام بی نظمی قلب دارد.

در توسعــه فنی این محصول از دانــش و تخصــص ســخت افزار و نرم افــزار بــرای طراحــی و ســاخت مدارهــای الکترونیکــی و توســعه برنامه هــای قابل اجــرا توســط پردازنده هــای روی بردهــای الکترونیکـی اسـتفاده شـده اسـت. همچنیـن بـا اسـتفاده از فنـاوری اطلاعات امـکان توسـعه برنامـه کاربـردی، برنامه هـای راه انـدازی و پشـتیبانی سـرور و الگوریتم هـای هـوش مصنوعـی بـرای تشـخیص بی نظمــی قلــب فراهــم شــده اســت.

بیماران مبتلا به بی نظمی های قلب و فشار خون با استفاده از این دستگاه به راحتی می‌توانند ثبت و پایش سیگنال ها را انجام دهند و سپس برای درمان اقدام کنند.