معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه پنج حوزه فناوری، انرژی، آب، سلامت، محیط زیست و ایمنی برای انجام مطالعات در این دانشگاه تعریف شده است، گفت: تنها انتظار ما از نهادهای مرتبط آن است که لیست چالش‌های مرتبط با این حوزه‌ها را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند.

به گزارش ایسنا، برومند در دومین کنفرانس ملی مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر از دو سال قبل تصمیم گرفت که در زمینه کاربرد پژوهش در زندگی مردم ایفای نقش کند، افزود: پژوهش یک موضوع لوکس و درون ویترین نیست بلکه فناوری موجودی ارزشمند و در جهت ارتقاء سطح سلامت مردم است.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای توسعه فناوری خاطرنشان کرد: در این راستا پنج حوزه استراتژیک در بخش پژوهش تعریف کردیم که شامل بهینه‌سازی انرژی، آب، سلامت، محیط‌زیست و ایمنی می‌شود.

برومند با تاکید بر اینکه ما برای اجرای پروژه‌ها نیاز به منابع مالی نداریم، یادآور شد: ما تمایل داریم تا از سوی سازمان‌های مربوط، چالش‌های زیست‌محیطی تعریف شده و لیست آنها را در اختیار محققان دانشگاهی قرار دهند تا آنها بتوانند بر روی این چالش‌ها مطالعه انجام دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نتیجه انجام این تحقیقات را آسمان آبی دانست و یادآور شد: به طور حتم اولویت اول کشور محیط زیست، سلامت و ایمنی مردم است از این رو در تلاش هستیم تا با برگزاری این همایش تشریک مساعی در این حوزه ایجاد کنیم.

برومند تاکید کرد: توسعه اقتصاد پایدار در کشورها ممکن نیست مگر آنکه ارکان زیست‌محیطی رعایت شود.