در مرحله طراحی مفهومی چالش نوآوری نانو «افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی» 97 طرح از سوی دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ارسال شده که 60 درصد از این طرح‌ها دارای نمونه اولیه هستند.

به گزارش مرور نیوز، با پایان یافتن زمان ثبت نام بخش طراحی مفهومی چالش‌های فناوری و نوآوری نانو با رویکرد «افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی»، 97 طرح مفهومی به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است که 60 درصد آن متعلق به مردان و مابقی متعلق به زنان است؛ ضمن ‌آنکه 66 درصد شرکت‌کنندگان در قالب گروهی و 33 درصد به طور انفرادی در این چالش شرکت کرده‌اند.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره دکتری از رشته‌های مهندسی کشاورزی، صنایع غذایی، شیمی، بسته‌بندی، مواد و پلیمر بیشترین طرح‌های مفهومی را به این رویداد ارسال کرده‌اند.

علاوه بر آن 60 درصد طرح‌های ثبت شده در دومین چالش نوآوری فناوری نانو دارای نمونه اولیه است و از این تعداد 18 طرح دارای ثبت اختراع داخلی و خارجی هستند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده داوری طرح‌ها در این مرحله طی دو نوبت انجام می‌شود. ابتدا تمامی طرح‌ها توسط اعضای کمیته فنی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مورد بررسی قرار گرفته و سپس از صاحبان طرح‌هایی که واجد شرایط کلیدی و اساسی مورد نظر در این چالش نوآوری باشند، برای ارائه و داوری حضوری دعوت به عمل خواهد آمد.

طرح‌های برگزیده در مرحله اول این چالش جایزه نقدی 20 میلیون ریالی برای تکمیل مستندات فنی خود دریافت می‌کنند و به طرح‏‌های برگزیده مرحله دوم که شامل ساخت نمونه آزمایشگاهی است، علاوه بر جایزه نقدی 100 میلیون ریالی، تسهیلات تجاری‌سازی نیز تعلق خواهد گرفت.