ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که از پژوهشگران برای تولید داروهای نوترکیب حمایت خواهد کرد.

 به گزارش مرور نیوز، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که از پژوهشگران برای تولید داروهای نوترکیب حمایت خواهد کرد بر اساس اعلام ستاد توسعه زیست  فناوری معاونت علمی، پژوهشگرانی که تمایل به انتخاب پروژه‌هایی جهت تولید داروهای "منوکلونال آنتی بادی" و "نوترکیب" دارند، مورد حمایت ستاد قرار خواهند گرفت.

با توجه به سیاست‌های کارگروه زیست‌فناوری پزشکی، طرح‌هایی که قبلاً مورد حمایت قرار گرفته و یا مجری برای آنها تعیین شده است، قابلیت واگذاری ندارد. لذا داروهایی که در این فهرست برای آنها مجری تعیین نشده است، قابل حمایت یا واگذاری است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، Abciximab، Basiliximab 2، Palivizumab،  Tositumomab-I131، Ibritumomab tiuxetan Brentuximab vedotin، Certolizumab pegol و غیره از جمله این داروها هستند و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نام داروهای مورد نیاز به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.