به تازگی یک دستگاه استریل کننده اختصاصی ساخته شده که باکتری‌های عفونی موجود بر روی هندریل‌های پله‌های برقی را از بین می‌برد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از گیزمگ، هندریل‌ها برای کمک به حفظ تعادل افراد در بالا رفتن از پله‌های برقی بسیار مناسب هستند اما در کنار مزایا دارای معایبی نیز هستند زیرا به دلیل استفاده افراد بی‌شمار از آنها، به منبعی از انواع آلودگی‌ها و میکروب‌ها تبدیل خواهند شد.

از آنجایی که افراد بی‌شماری این ریل‌های لاستیکی را لمس می‌کنند آنها می‌توانند میزبان انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها از جمله باکتری خطرناک " اشریشیا کُلی" E.coli و همچنین ادرار، خون و مخاط‌ها باشند.

اما طبق گفته شرکت ال‌جی که سازنده این دستگاه است، چنین چیزهایی را می‌توان با یک جریان ثابت نور "ماورا بنفش" UV از بین برد.

به همین دلیل این شرکت دست به ساخت یک دستگاه استریلیزاسیون زده که به مبارزه با انواع میکروبها، باکتری‌ها و آلودگی‌ها می‌پردازد.

 

استریل کننده مجهز به نور UV ، در قسمت جلو این هندریل‌ها و درست قبل از نقطه ای که یک مسافر برای اولین بار آن را لمس می‌کند نصب شده و به ادعای شرکت سازنده، با استفاده از نور UV در طول موج 278 نانومتر، دی‌.ان‌.ای 99.99 درصد از میکروب‌ها را از بین می‌برد.

گفته شده است که نصب و راه اندازی این سیستم بسیار ساده بوده و نیاز به ایجاد هیچ تغییری در پله برقی ندارد.

همچنین این دستگاه بی سیم به برای تامین نیرو به برق نیاز نداشته و نیروی خود را از حرکت هندریل تامین می‌کند.

این شرکت همچنین یادآور می شود که سیستم جدید برای انسان‌ها بی ضرر است، زیرا از مواد شیمیایی یا فلزات سنگین بهره نمی‌گیرد.

هنوز اطلاعاتی در مورد هزینه این دستگاه استریلیزاسیون ارائه نشده اما شرکت ال‌جی می‌گوید که در حال حاضر موفق به کسب گواهینامه CE از اتحادیه اروپا و گواهی KC از کره جنوبی شده است.