رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: این سازمان جهت ارتقای فناوری و استفاده از استعدادهای موجود در میان تحصیلکردگان دانشگاهی آماده حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان‌ است.

به گزارش مرور نیوز، منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پارک فناوری پردیس با اشاره به اهمیت جایگاه شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: برای دستیابی به رشد و رونق در حوزه فناوری، چاره‌ای جز سپردن کارها به افراد با استعداد و توانمند جهت بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌های قشر جوان و تحصیلکرده وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما در کشور راهی جز استفاده از شرکت‌های دانش بنیان نداریم و این امری است که در دنیا مورد توجه قرار گرفته است و نباید اجازه دهیم این شرکت‌ها درگیر فرآیند اداری شوند.

دکتر معظمی با بیان اینکه سازمان‌های اداری ‌ما خلاقیت و نوآوری را سرکوب می‌کنند، گفت: ما در حقیقت با حجم گسترده‌ای از دانشجویان روبرو هستیم و این قشر از جامعه ایده‌های بسیاری دارند که اگر آنها را ساماندهی و سازماندهی نکنیم، از دست‌شان خواهیم داد.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در حوزه‌ پیاده‌سازی ایده‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان، بازاریابی محصولاتشان در خارج از کشور و همچنین آموزش نیروهای شاغل از طریق سازمان مدیریت صنعتی، حمایت‌های لازم را به عمل آوریم.

بر اساس اعلام روابط عمومی پارک فناوری پردیس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این بازدید نیم‌روزه، از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های عضو بازدید کرد و سپس از نزدیک با فعالیت دو شرکت مستقر در پارک فناوری پردیس آشنا شد.