شرکت International Data Group که مقر آن در شهر سان فرانسیسکوی آمریکاست و مالک موسساتی همچون پی سی ورلد و موسسه تحقیقاتی آی دی سی محسوب می شود اخبار منتشر شده در مورد خرید خود توسط چینی ها را تایید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، قرار است International Data Group به قیمت بیش از یک میلیارد دلار توسط یک گروه سرمایه گذاری چینی خریداری شود.

هویت تمامی سرمایه گذاران چینی خریدار International Data Group و همین طور میزان دقیق مبالغ پرداختی توسط هر یک هنوز اعلام نشده است. International Data Group پیش از این بین 500 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود.

اگر چه جزییات این توافق هنوز قطعی نشده، اما انجام آن قطعی است و ممکن است در آینده نزدیک انجام شود. International Data Group که در سال 1964 تاسیس شده از بزرگترین ناشران تخصصی دنیای فناوری محسوب می شود و صدها وب سایت و نشریه توسط ان هدایت و منتشر می شوند. بنیانگذار و مدیرعامل اولیه این شرکت پت مک گاون دو سال قبل درگذشت.

International Data Group در ماه ژانویه از پرداخت پول به Goldman Sachs برای کمک به انجام انتخاب های استراتژیک در مورد سرنوشت این شرکت خبر داده بود. این موسسه از دهه 1980 مشغول به فعالیت های تجاری در چین بوده است.