عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به عظمت و اهمیت شب لیله الرغائب، بهترین دعاها و آرزوها را از درگاه خداوند طلب کنیم.

به گزارش مرور نیوز آیت الله محمود رجبی، خاطرنشان کرد که "لیلة الرغائب فرصتی مهم در بندگی و عبادت است."

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود:در معارف دینی ما از لیلة الرغائب به بزرگی یاد شده و فرصتی را به انسان معرفی می کند که می‌توان در پیوند با خدا و معبود از آن بهره برد.

وی خاطرنشان کرد:بهترین زمان برای دعا در لیلة الرغائب، در دل نیمه‌های شب است، در این فرصت انسان دغدغه‌های کمتری در امور مادی دارد و می‌تواند پیوندی عمیق‌تر را با معبود خود رقم بزند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:این شب به شب آرزوها و تمایلات و خواسته‌ها تعبیر شده است، از این رو در گزینش دعاها و آرزوها چه مادی و یا معنوی از خداوند بخواهیم که عاقبت همه ما را به خیر و خوبی ختم کند و بهترین‌ها را برای تقدیر و سرنوشت ما رقم بزند.

وی اظهار داشت:به نخستین شب جمعهٔ ماه رجب لیله الرغائب گفته می‌شود در این شب فرشتگان الهی بر زمین نزول می‌کنند و رحمت خداوندی را بر انسانها می‌گسترانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد:این شب در واقع دعوتی از سوی حق است تا در آن انسان به تزکیه بپردازد و برای خواسته های خود دست به دعا و تمنا بردارد.

وی گفت:بندگان خدا در این شب بهترین نیت ها را از دل می گذرانند و قبل از هر چیز برای امت مسلمان و مردم در جهان دعا می کنند در این شب نیت های خالص زودتر اجابت می شود، از این رو با دلی پاک و نیتی توام با خلوص دست به دامان دعا شویم.

آیت الله رجبی عنوان کرد:در طول زندگی، فرصتهای مهمی پیش می آید تا انسان را از غفلت و بی توجهی به دور سازد و بی شک لیله الرغائب فرصتی برای بیداری و رهایی از غفلت است.

وی در مورد بهترین اعمال در این شب بزرگ بیان کرد:برای انس با معبود به خشوع و تواضع بپردازیم و با دعا و اقمه نماز و قرائت قرآن و ذکر دعا و روزه داری اولین پنج شنبه ماه مبارک رجب را سپری کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان عنوان کرد:دعا در این شب آثار و برکات زیادی دارد، اگر جامعه به سمت و سوی معنویت و دعا و پاسداری از ارزش های دینی حرکت کند، از بسیاری از آسیب ها مصون خواهد ماند.