آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، حفظ نظام اسلامی را در گرو وحدت میان همه قشرهای جامعه دانست و گفت: باید همه در مسیر ریشه دار کردن وحدت در جامعه حرکت کنند چراکه تفرقه بزرگترین تهدید و موجب نابودی است.

به گزارش مرور نیوز، وی روز یکشنبه در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در شبستان مدرسه فیضیه قم، افزود: زیربنای نظام جمهوری اسلامی وحدت کلمه است و دشمن درصدد ایجاد اختلاف میان قشرها، مذاهب و قومیت های مختلف برای از بین بردن اتحاد بی نظیر ملت ایران است.
وی با نهی از ورود مبلغان به دسته بندی های سیاسی اظهار داشت: روحانیان و مبلغان پدران جامعه و محل رجوع مردم هستند بنابراین باید از بیان مطالبی که موجب اختلاف شود، در منبرها و سخنرانی ها جلوگیری کرد.
آیت الله سبحانی ادامه داد: بدگویی و بداخلاقی موجب از بین رفتن اتحاد و همدلی در جامعه شده و نتیجه آن نابودی پایه های نظام اسلامی است.
وی با اشاره به برخی بداخلاقی ها توسط نامزدها در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید امروز همه نامزدها بداخلاقی دوران تبلیغات را جبران کنند و در مسیر اتحاد گام بردارند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار و دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.
وی در ادامه تبلیغ را بالاترین کار برای یک روحانی دانست و گفت: تبلیغ بزرگترین خدمتی است که می توان برای جامعه انسانی انجام داد که اساس این تبلیغ رساندن پیام خدا به مردم است.
این مرجع تقلید تاکید کرد: مطالعه زیاد، شناخت جوانان، آگاهی از پیشرفت های دنیا، شناخت عقاید مختلف و نیز آگاهی از تهدیدهای فرهنگی و اعتقادی از جمله معلوماتی است که باید یک مبلغ برای موفقیت در امر تبلیغ نسبت به آنها آگاهی و تسلط داشته باشد.
آیت الله سبحانی، دعوت مردم به وحدت را از جمله وظایف مهم مبلغان دینی دانست و ادامه داد: اثرگذاری تبلیغ بستگی به میزان اخلاص و کار مبلغ در جهت رضای خدا دارد و توجه به رضایت خدا موجب تاثیر بسیار در تبلیغ می شود.
وی با بیان این که مبلغان باید مطالبی را برای مردم بیان کنند که مورد استفاده مردم باشد، گفت: باید مطالبی بر سر منبرها گفته شود که موجب تحول جوانان و گرایش آنها به معنویت شود.
این مرجع تقلید، افزود: ذکر مصیبت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش اثرگذارترین تحول را در میان جوانان و قشرهای مختلف مردم دارد و مبلغان باید منبر حسینی(ع) را فراموش نکنند.
آیت الله سبحانی ادامه داد: سخنرانان مذهبی و مبلغان باید برای سخنرانی های خود مطالعه عمیق و برنامه ریزی داشته و از آیات و روایات متناسب با موضوع بحث استفاده کنند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
در این همایش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و جمعی از مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان حضور داشتند.
در ماه مبارک رمضان که امسال از شنبه ششم خردادماه آغاز می شود، روحانیان برای تبلیغ به شهرها و روستاهای مختلف اعزام می شوند.