استاد عالی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شب قدر فرصتی برای زندگی دوباره است از این رو این شب را با انس و الفت با قرآن کریم و تفکر و خودسازی سپری کنیم.

به گزارش مرور نیوز، معصومه ظهیری با گرامیداشت ایام لیالی قدر افزود: این شب با هزاران شب برابری می کند پس لحظه لحظه های این شب یک فرصت طلایی و با ارزش برای توبه و رسیدن به معبود است و نباید به راحتی این فرصت ها را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد: انسان مومن همواره در لابلای فرصت ها و گذر زمان به فکر سود و توشه ای برای آخرت است و وقتی در یک شب، هزاران فرصت برای توشه گیری نهفته است هیچ گاه چنین فرد مومنی با غفت و بی خبری خود را از کسب چنین سود و منفعت معنوی و اخروی محروم نمی کند.

ظهیری بیان کرد: در شب قدر، باید تامل و تدبر، تفکر، خودسازی، خودشناسی، خداشناسی، بندگی و به خود آمدن تا به خدا رسیدن را تمرین کرد.

وی اظهار داشت: در چنین شبهایی با خلوت گزیدن می توان به محاسبه نفس و اعمال و خوب و بد زندگی پرداخت و در دل شب با مناجات و بیداری به سرمایه ای معنوی دست پیدا کرد.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) یادآور شد: اگر انسانی بتواند در این شب با خود عهد بندد که معصیت و گناه کمتری انجام دهد و برخی از عادات ناشایست را از خود دور کند و به تحول دست می‌یابد.

وی گفت: وقتی بدی ها و ناپاکی ها و معصیت به انسان چیره می شود و فطرت های پاک را تحت شعاع خود قرار می دهد انسان عاقل به دنبال فرصتی است که این تیرگی ها را بشوید.

ظهیری یادآور شد: وقتی نفس انسان و فطرت دچار آلودگی ها شود، گاهی حق در او اثر کمتری دارد پس شب قدر را هم می توان یکی از فرصت های مهم برای تجلی حق در قلب با کنار زدن آلودگی ها برشمرد.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی به اندازه غفلت نمی تواند انسان را به ورطه نابودی بکشاند در شب قدر و در این فرصت معنوی در حقیقت باید گرد غفلت را از زندگی زدود.