چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران صبح روز دوشنبه (16 مرداد) با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز و تا بیستم مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز، چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از صبح امروز شانزدهم مردادماه با حضور مسئولان سازمان اوقاف وامور خیریه در آستان مقدس امامزادگان سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون(س) تهران آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت .

مراسم افتتاحیه این مسابقات ساعت 9 آغاز و در ادامه بلافاصله رقابت‌های بخش بانوان آغاز شد. مسابقات بخش بانوان به مدت دو روز ادامه دارد و پس از آن نیز از روز 18 مردادماه رقابت‌های بخش آقایان آغاز می‌شود .

در این دوره از مسابقات 180 شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند و به مدت پنج روز در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، ‌قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان(ویژه آقایان) برگزار می‌شود .

از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات استفاده از داورانی غیر بومی در ترکیب هیات داوران است که برای اولین بار صورت می‌گیرد.

داوران این دوره از مسابقات مجموعا 16 نفر هستند که 10 نفر در بخش آقایان و شش نفر نیز در بخش بانوان مسابقات را قضاوت خواهند .