محمدشهر مهاجرپذیر می‌باشد. ارزانی زمین، قیمت پایین ملک و نزدیکی به مترو، از مباحثی است که باعث جذب مهاجر در آنجا می‌شود. با توجه به اینکه محمدشهر ۲۳۱۸هکتار می‌باشد، جای ساخت‌وساز زیادی دارد. اینها مستلزم این است که وضعیت اقتصادی مردم خوب باشد.این شهر برازنده اولین شهر بزرگ بعد از کرج می‌باشد.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی سوری، استاد دانشگاه و عضو سابق شورای شهر محمدشهر پیرامون پروژه‌های انجام شده در شورای شهر اسلامی محمدشهر و شرایط آن اذعان کرد: «با توجه به اینکه شورای شهر در سال۹۲ آغاز به کار کرده و تا سال۹۶ ادامه پیدا کرده، متأسفانه مسائلی در مدیریت شهری به وجود آمد و هم به دلیل مشکلات اقتصادی دچار رکود شده است. به این سبب شهرداری در اجرای پروژه‌ها دچار مشکل شده است.لذا، کارآیی شهرداری محمدشهر که باید به عنوان یک شهروند باشد و همچنین رئیس شورای شهر سابق بود، با سال‌های ۸۶ تا۹۲ قابل قیاس نیست. ما در محمدشهر سالن ورزشی شهید چمران را در عرض ۸۴ روز تحویل دادیم. احداث دانشگاه‌ها و… نیز به این شکل بوده است. واقعاً یکسری از بحث‌های عمرانی در دوره گذشته چشمگیر و قابل توجه است.»

وی در رابطه با برنامه‌های انجام شده در شورای شهر ادامه داد:«محمدشهر مهاجرپذیر می‌باشد. ارزانی زمین، قیمت پایین ملک و نزدیکی به مترو، از مباحثی است که باعث جذب مهاجر در آنجا می‌شود. با توجه به اینکه محمدشهر ۲۳۱۸هکتار می‌باشد، جای ساخت‌وساز زیادی دارد. اینها مستلزم این است که وضعیت اقتصادی مردم خوب باشد.این شهر برازنده اولین شهر بزرگ بعد از کرج می‌باشد. این ویژگی‌ها زمانی ارزش پیدا می‌کند که شرایط شورا برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به وجود بیاید. ما پروژه‌های زیادی را اجرا کردیم و اجرا خواهیم کرد که امیدواریم به نتیجه برسد. در محمدشهر و در میدان عباس‌آباد پروژه‌ای را در دست گرفتیم که حدود ۱۴۸هزار متر مربع مساحت داشت و تجاری بود. این از بزرگترین پروژه‌ها بود ولی متأسفانه برای آن سرمایه‌گذار پیدا نکردیم. شرایط شورا این شد که به اواخر دوره رسید و امکان ادامه نبود. محمدشهر تنها شهری است که نزدیک به مترو و راه‌آهن است. تنها شهری است که بیشترین محصولات کشاورزی را از باغات و زمین‌های کشاورزی را صادر می‌کند. واقعاً جای کار بسیار زیادی داریم. امیدواریم افراد باسواد سرکار بیایند و باعث توسعه شهر شوند.»