مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: تا کنون نام پنج زائر اصفهانی در میان مجروحان حادثه تروریستی سامرا اعلام شده است و اما به اطمینان نمی توان گفت که این آمار افزایش پیدا کند.

به گزارش مرور نیوز، سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای پس از حوادث تروریستی سامرا اعلام کرده است در جریان انفجارهای تروریستی در محل پارکینگ اتوبوس های زائران در سامرا و همچنین در مسیر زائران هفت نفر زائر به شهادت رسیدند که پنج نفر از آنها ایرانی و دو نفر دیگر عراقی هستند. همچنین 102 نفر در این حادثه مجروح شدند که 97 نفر آن ها ایرانی هستند.

غلام علی زاهدی گفت: تمام اطلاعات مربوط به مجروحان حادثه سامرا مطابق با اعلامیه سازمان حج و زیارت است و اطلاعات جدیدی از مجروح و یا به شهادت رسیدن زائران اصفهانی در دست نیست.
وی با اشاره به اینکه هر ساله به غیر از کاروان های رسمی سازمان شماری از زائران به صورت متفرقه به عتبات عالیات سفر می کنند، تصریح کرد: آماری از  زائران اصفهانی که به صورت متفرقه به این اماکن می روند در دست نسیت.
 براساس این اطلاعیه سازمان حج و زیارت، نیروهای ستاد کاظمین برای کمک مجروحان سامرا اعزام و با همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت و تیم درمانی عراقی توسط چهار فروند بالگرد به بیمارستان های بغداد انتقال داده شده اند.
سازمان حج و زیارت در این اطلاعیه اعلام کرده زائران مذکور از کاروان های سازمان حج و زیارت نبوده اند بنابراین اطلاعات دقیقی از آنها در دست نیست و اسامی دقیق مجروحان و شهدای این حادثه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام خواهد شد.
اما اسامی پنج مجروح اصفهانی در میان افرادی که نامشان توسط مراکز درمانی عراق اعلام شده، دیده می شود. رجبعلی جعفرزاده، ابوالفضل قصابی، حسن قربانی، مهدی سلیمانی و پری گل ابراهیمی نام افرادی است که از اصفهان در سامرا مجروح شده اند.
مدیرکل حج و زیارت اصفهان از درخواست 84 هزار نفر از استان های اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری برای صدور روادید عراق برای حضور در مراسم اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد 74 هزار نفر از استان اصفهان هستند و تاکنون برای 60 هزار نفر روادید صادر شده است.