مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشریه های خبری این استان که طبق قانون کار نمی کنند، لغو مجوز می شوند.

به گزارش مرور نیوز، رضا دهبانی پور در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، افزود: امسال چندین کارگاه در حوزه رسانه برگزار می کنیم و جشنواره های متفاوتی را در کنار کارهای آموزشی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال چهار برنامه فرهنگی قابل توجه در فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل جشنواره بزرگداشت مفاخر فرهنگی، هنری، جشنواره تجلیل از خادمان قرآن، جشنواره لوح و قلم و جشنواره آواها و نواهای ماندگار استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال بنا شد که تقدیر از خبرنگاران در سطح شهرستانها صورت بگیرد و هر خبرنگار در شهرستان خود تجلیل شود. همیشه سعی بر این شده است که توانایی ها دیده شود و در هیچ جلسه‌ای گفته نشده که جناح خاصی در جلسه حضور داشته باشد یا نداشته باشد.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات در استان تشکیل شده است و باید تلاش کنیم که آن را تقویت کنیم تا از سالهای آینده جشن روز خبرنگار نیز در این خانه برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید دو مشکل بیمه خبرنگاران و آگهی ها ساماندهی شوند، هنوز نقصان هایی در زمینه آگهی ها وجود دارد و با مدیرانی روبرو هستیم که تنها با خبرنگارانی که با آنها کار می کنند، همکاری دارند که باید در این زمینه بیشتر توجه شود.

دهبانی پور تاکید کرد: بیش از 58 نشریه خبری مجوزدار در استان در حال فعالیت است که باید توجه داشته باشند طبق قانون عمل کنند و فعال باشند در غیر این صورت مجوز آنها لغو ابلاغ می شود.

همت الله دانش، مدیر مسئول روزنامه استانی امید مردم نیز در این مراسم گفت: 365 روز در سال خبرنگاران گوش می دهند و می نویسند اما وقتی خبرنگاران می‌خواهند از درد دلهایشان بگویند تنها پنج دقیقه به آنها فرصت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مطبوعات محلی شرایط خاص دارند و کم توجهی باعث شده است تا مطبوعات در استانها لاغر شوند، افزود: اولین چالش سر راه مطبوعات استان چالش اقتصادی است، طبیعتا عدم توازن بین هزینه و درآمد در مطبوعات محلی باعث شده تا روزنامه ها گاها به دو روزنامه، سه روزنامه و حتی هفته نامه تبدیل شوند. افزایش هزینه های پرسنلی، چاپ، رفت و آمد و غیره باعث شده است تا برای مطبوعات شرایط خاصی بوجود بیاید.

دانش بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم، دولتی و اداری است که انتشار به امید کمک دولتی دولتی باعث شده است تا هزینه ها برای مطبوعات به شدت سنگینی کند. عدم اجرای تعرفه ها ظلم بزرگی است که مدیران بر ما تحمیل می‌کنند. مدیران این استان بر گردن نهادن به پرداخت حقوق مطبوعات خودداری می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه استانی امید مردم خاطرنشان کرد: هرگاه اشتباهی از سوی خبرنگاران صورت می‌گیرد، قانون باید اجرا شود اما نوبت به حقوق مطبوعات که می رسد دیگر قانون جایگاهی ندارد و اعمال سلیقه‌ها بر قانون سبقت می‌گیرد.

دانش تصریح کرد: مشکل و چالش دیگر رسانه ها و مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نبود یا کمبود امکانات است. این استان از بیشتر امکانات چاپ و غیره بی بهره است و گاها برای رفع این نیاز مجبوریم از استانهای دیگر کمک بگیریم.

وی ادامه داد: عدم توجه به نشریات محلی باعث شده است تا نشریات محلی به بلندگو و توجیه کننده رفتار مدیران تبدیل شوند.

مدیر مسئول روزنامه استانی امید مردم خطاب به استاندار عنوان کرد: دستور بفرمایید تا رابطه بین مدیران و خبرنگاران بهتر شود، روابط عمومی های ادارات سد بین مدیران و خبرنگاران نشوند، مدیران با پاسخگویی صحیح باعث شایسته سازی شوند، آستانه تحمل خود را بالا ببرند، مقوله تبعیض در انتخاب و دعوت از خبرنگاران برای جلسات حذف شود و از تسهیلات اشتغال زایی استان بخشی را به خبرنگاران اختصاص دهند.

ضرغام علیبازی، مدیر خبرگزاری ایلنا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مهم ترین دغدغه حوزه رسانه ساماندهی شدن این حوزه است.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد که دارای بافت ایلیاتی و عشایری است کار کردن در حوزه خبر به نحوی سخت است که باید نیروهای بومی توانمند را با هر گرایش سیاسی رشد دهیم و کمک کنیم.

علیبازی اضافه کرد: اگرچه کاستی ها و قصورات در حوزه خبری زیاد است اما معضل اساسی دیگری که خبرنگاران استان با آن دست و پنجه نرم می کنند، در حوزه مسکن است که اکثر این قشر در استان فاقد مسکن هستند.

علی‌اکبر پاک، مدیر مسئول هفته نامه صبح دنا با بیان برخی از مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: عمده مشکلات ما در حوزه چاپ و مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال کیفی‌سازی کارهای خبری در استان باشیم، یکی از وظایف مسوولان را کمک به این موضوع ذکر کرد و افزود: انتظار می‌رود که در بحث آموزش به حوزه رسانه از سوی مسئولان کمک شود.

اردشیر کیانی، یکی دیگر از فعالان حوزه رسانه ضمن تبریک این روز گفت: شالوده همه رسانه‌ها در استان را هفته‌نامه‌ها تشکیل می‌دهند که امروزه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند . در کل همه رسانه‌های استان بی‌بضاعت هستند و تا جایی که سراغ داریم بسیاری از آن‌ها یک دوربین عکاسی ساده هم ندارند.

فاطمه رشیدی به نمایندگی از خانم‌های خبرنگار نیز گفت: یکی از مشکلات خبرنگاران این است که باید آموزش‌های لازم را برای حرفه‌ای شدن فرا گیریم . از مسئولان استان به خصوص استاندار درخواست داریم تا در حوزه آموزش، عرصه رسانه و مطبوعات را یاری کنند.

درد دل خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در روز خبرنگار

درد دل خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در روز خبرنگار

درد دل خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در روز خبرنگار