امام جمعه موقت رشت با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: حل مشکلات مردم و تعامل مقتدرانه با دنیا باید از اولویت های دولت جدید باشد.

به گزارش مرور نیوز ، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: فضای سیاسی کشور با آغاز دولت دوازدهم وارد دوره جدیدی شده و تغییرات مدیریتی در سطوح کلان، به سطوح میانی نیز سرایت کرده و آن را با تغییر و تحولات زیادی روبرو می کند.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ تأکید کرد: دولتمردان باید توصیه های 10 کگانه مقام معظم رهبری را نصب العین قرار داده و با پیروی از این توصیه ها، امانت سپرده شده به دستشان را به خوبی تحویل دولت بعد دهند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه فعالیت جهادی تنها راهکار برون رفت از مشکلات موجود است، گفت: دولت باید با دقت در انتخاب نیروهای انقلابی و مومن همت گمارده و با انتخاب افرادی این چنینی، در صدد رفع مشکلات جامعه بر آید.

حجت الاسلام شفیعی زاده با تأکید بر لزوم پرداختن دولتمردان به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم افزود: دولت باید در کنار حل مشکلات مردم، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، با قدرت هرچه بیشتر در صحنه های جهانی حضور یافته و در مقابل نظام سلطه سر خم نکنند.

وی در ادامه با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس گفت: حضور افراد زیادی از کشورهای مختلف دنیا نشان داد که ایران کشوری منزوی و بی تعامل نیست.

امام جمعه موقت رشت همچنین به حاشیه های این مراسم اشاره و اظهار کرد: حواشی به وجود آمده در شأن نمایندگان مجلس و زیبنده منتخبان مردم یک کشور اسلامی نبود و متأسفانه عزت مردم را خدشه دار کرد.

حجت الاسلام شفیعی زاده تصریح کرد: این نمایندگان وظیفه سنگین رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت را دارند و باید امور مهم را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود حضور آمریکا در منطقه را نوعی وقت خریدن برای داعش و کمک به جلوگیری از نابودی آن دانست و خاطرنشان کرد: حضور قدرتمند ایران در منطقه سدی برای رسیدن آمریکا به اهداف شوم خود است.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و همچنین حضور پر قدرت و پر صلابت سپاه در منطقه سبب شده تا آمریکا در لجن زار داعش فرو رفته و دستش از رسیدن به اهداف خود کوتاه بماند.

حجت الاسلام شفیعی زاده در بخش دیگری از سخنان خود ریا را آفت دین نامید و گفت: پیامبر اکرم (ص) مسلمانان را از ریا برحذر داشته و فرموده اند که برای جلوگیری از شیوع آن در بین مومنان باید اخلاص در عمل داشت.

وی با تأکید بر اینکه تمامی اعمال انسان باید در راه رضای خدا باشد، افزود: هرچند اخلاص داشتن عملی دشوار است اما رضای خدا باید در غایت هر عملی بوده و تنها برای رضای خداوند کار کنیم.
امام جمعه موقت رشت همچنین بر خلوص در عبادات نیز تأکید و اظهار کرد: اعمال ریاکانه موجب سقوط انسان می شود.