یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: در شرایطی که اقدامات عملی موثر در حوزه جلوگیری از رکود تورمی وجود ندارد و شرایط نامطلوبی در اقتصاد کشور و معیشت مردم در جریان است، مشغول شدن در موضوعاتی همچون سخنرانی این و آن و تعطیلی متعدد جلسات منتقدان و برآشفتن از یک تعطیلی دیگر در مقابل این مسائل مهم چه اهمیتی دارد؟

به گزارش مرور نیوز، محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج میراث گرانبهای امام راحل است که با طراحی دقیق و هوشمندانه بارها کارکرد تاثیرگذار خود را به نمایش گذاشته،‌ از این رو لازم است مسوولان با تمام وجود در جهت تقویت آن بکوشند.

وی در ادامه مواضع متناقص برخی کشورها و نهادهای بین‌المللی در خصوص حقوق بشر و سایر موضوعات مهم صلح جهانی را مایه تاسف فراوان دانست و گفت: گرفتن جان انسان‌های بی‌گناه و وارد ساختن آسیب‌های مختلف به آنها از جمله در کشور یمن در حالی انجام می شود که این کشورها و نهادها در سکوت مرگبار و رضایت آمیز نظاره گر هستند و همین‌ها برای گرفتاری یک جاسوس فریادرسانه‌ای‌شان به آسمان می‌کشد. البته این جنایات توسط خود این کشورها و در راستای سیاست‌های حمایتی‌شان از جنایتکاران جنگی انجام می‌شود.

فرهنگی تاکید کرد که در چنین شرایطی زمینه ایجاد بسیج جهان اسلام به عنوان خواسته‌ها و آرمان‌های امام راحل فراهم شده است.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین با بیان اینکه در موضوع برجام شرایط متناقضی در جریان است گفت: نظرات افراطی در کنار استقبال مویی از آن در جهان شرایط خطیری را به وجود آورده است. رفتار آمریکایی ها همچون گذشته خصمانه و بسیار غیر منطقی است. مخالفان بین المللی  در جریان باشند که اگر برجام آسیب ببیند این حق را جمهوری اسلامی ایران را دارد به الزامات قبلی اش پایبند نباشد. تمامی مسوولیت های این اتفاق بر عهده کسانی است که علی رغم نرمش قهرمانانه ملت ایران و مسوولان کشورمان شرایط جدید را رقم زدند.

وی ادامه داد: در داخل نیز رفتارهای متناقض همگان را آزار می‌دهد. توجه به مسائل فرعی آن هم با شیوه‌های نادرست و به فراموشی سپردن موضوعات اساسی کشور نگران کننده است. مردم به ما و سایر مسئولان امید بسته اند.

فرهنگی با طرح این پرسش که چه اتفاقات موثری درباره جلوگیری از حقوق های نامتعارف، اشتغال، مسکن، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و توسعه و عمران روستایی در جریان است؟ گفت: دولت برنامه روشنی درباره مسکن، ‌ساماندهی حاشیه نشینان و اصلاح بافت‌های فرسوده ارائه نکرده است. این در حالی است که طبق برآوردهای نهادهای مطلع حدود ۴ میلیون مسکن بلا استفاده در کشور وجود دارد.

نماینده تبریز با بیان این که ۱۲ درصد از مردم تبریز حاشیه نشین هستند،‌ گفت: مصوبه مجلس در خصوص حمایت از بیکاران متقاضیان کار به دلیل مخالفت دولت پس از رفت و برگشت های بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجلس خاک می خورد. از طرف دیگر صنایع و تولید بدون حمایت موثر در مشکلات مانده است.

وی با بیان اینکه خبری از اقدامات موثر در حوزه اقتصاد مقاومتی نیست، افزود: در شرایطی که اقدامات عملی موثر در حوزه جلوگیری از رکود تورمی وجود ندارد و شرایط نامطلوبی در اقتصاد کشور و معیشت مردم در جریان است، مشغول شدن در موضوعاتی همچون سخنرانی این و آن و تعطیلی متعدد جلسات منتقدان و برآشفتن از یک تعطیلی دیگر در مقابل این مسائل مهم چه اهمیتی دارد؟ ممکن است ادامه این روند به پسرفت سیاسی و اقتصادی،‌ سکون و ناامیدی گروه های اجتماعی منتهی شود،‌ حال اینکه  با حرکت به سمت تفاهم و توافق ملی در پیگیری مسائل کشور می‌توان به جمع بندی مناسبی رسید.

نماینده تبریز در پایان گفت: اعلام سال ۲۰۱۸ میلادی به نام تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام فرصت مناسبی را فراهم آورده تا مسوولان استانی و کشوری از آن به بهترین شکل استفاده کنند.