معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: فتنه 88 با هدف براندازی نظام اسلام و حاکمیت دین و مصداق بغی بود .

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد لاریجانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت نهم دی در محل دادگستری کل استان اصفهان گفت: فتنه را باید به درستی فهمید نه از باب انتقام کشی بلکه باید آن را به عنوان چراغ راهی برای آینده به کار گرفت.
وی افزود: فتنه طرح و کودتای پیچیده ای بود که با مشارکت و سرمایه گذاری بیگانگان و به کار گیری جریان های داخلی برای اسقاط حاکمیت دین راه اندازی شد.
وی تصریح کرد: علت اصلی فتنه ها انحراف از فکر دینی است و لذا ما در بخشی از افراد می بینیم که معتقدند اسلام حکومت ندارد و باید سکولار بود.
معاون بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: انحراف در دین مقدامه نفاق در عمل سیاسی است و لذا چنین افرادی مترصد فرصتی برای خیز برداشتن برای خروج علیه حاکمیت هستند و چنین اقداماتی مصداق بغی بر حکومت اسلامی است.
وی تصریح کرد: اگر نقش ولی فقیه شجاع و مدبر، اعتماد مردم و نقش نهادهایی مانند قوه قضائیه و سپاه پاسداران نبود دشمن به اهداف خود می رسید.
لاریجانی با بیان اینکه وجود دشمن حقیقت است نه توهم، گفت: اگر می بینید امروز به ولی فقیه، به قوه قضائیه، به اعتماد مردم و ارزش های انقلاب حمله می شود، تصادفی نیست بلکه دشمن برای این منظور برنامه ریزی کرده است.
وی همچنین با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) افزود: تلاش برای برقراری نظام مدنی مبتنی بر مکتب اهل بیت (ع) و نهضت جهانی اسلام دو مولود مبارک این قیام بود که امروز نیز این مسیر ادامه دارد.
لاریجانی با تاکید بر وجود حاکمیت در اسلام، گفت: عده ای اسلام را تاریخ گذشته می دانستند، عده ای آن را خشن معرفی می کردند و احکامی مانند قصاص و دیه را زیر سئوال بردند و فکر می کردند اسلام پیشروی ندارد.
وی گفت: دین اسلام دین رحمت برای جهانیان است و لذا انقلاب اسلامی به سرعت رشد کرد و دشمن وقتی چشم گشود متوجه شد کشوری با قدرتمندی در عرصه نظامی، سیاسی، اجتماعی، علوم و فنون و نظام سازی مدنی در حال رشد است.
مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی با حضور مسئولان دستگاه قضایی در دادگستری اصفهان برگزار شد.
نهم دی سالروز خلق حماسه مردم ایران در دفاع از ولایت و دفع فتنه به 'روز بصیرت و میثاق امت با ولایت' نامگذاری شده است.
/7134/پ / 6022 خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : مسعود عمادی