معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تامین معیشت مرزنشینان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از اهداف مهم در فروش سوخت، کمک به تامین معیشت و رفاه مرزنشینان است.

به گزارش مرور نیوز، حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در نشست هماهنگی مبارزه با قاچاق سوخت که با حضور نمایندگان دستگاه های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری و شرکت پخش فراورده های نفتی و سایر دستگاه های ذی ربط و نیز استانداران استان های مرزی در وزارت کشور برگزار شد، افزود: علاوه بر تامین معیشت مرزنشینان؛ با فروش سوخت دو هدف دیگر از جمله کاهش ارتکاب به قانون شکنی از سوی قاچاقچیان و بویژه تامین ملاحظات امنیتی در کشور را دنبال می کنیم.
معاون امنیتی وزیرکشور مساله فروش سوخت را موضوعی چند وجهی دانست و گفت: باید به موضوع آسیب های فروش سوخت در کشور به عنوان یک ضرورت بپردازیم و معتقدم که این مساله تنها با تشریک مساعی و نیزعزم ملی همه دستگاهها حل خواهد شد.
ذوالفقاری درعین حال نظارت و کنترل فروش سوخت را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر کنترل دقیقی بر موضوع قاچاق سوخت صورت بگیرد، بدون تردید مساله فروش سوخت و نیز گرایش به فروش فراورده های نفتی، کاهش خواهد یافت.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه برای کنترل فروش نفت باید کارهای جدید و ویژه ای در کشور انجام شود، ‌گفت: باید با نگاه ملی و نیز لحاظ منافع ملی موضوع فروش سوخت را مورد ملاحظه قرار دهیم.
ذوالفقاری در ادامه با اشاره به گزارشات مطروحه از سوی نمایندگان دستگاههای دخیل در تولید و پخش فراورده های نفتی در کشور و نیز استانداران استانهای مرزی، افزود: همه مسایل و مشکلات مطروحه را که از سوی دوستان عنوان می شود را قبول دارم اما این مسایل با با کمک همگانی حل و فصل خواهد شد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درعین حال گفت: باید بدانیم هدف اصلی ما فروش بهینه سوخت است اما در این عرصه با عوارض برخی دخالت ها همچون وجود تعاونی ها و کارگزاران فعال فروش سوخت دست بگریبان هستیم است که باید راهکاری برای این امر اندیشیده شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه برای کنترل فروش سوخت و نیز جلوگیری از قاچاق فراورده های نفتی در استان های مرزی باید مرزنشین را درگیر فعالیت کرد، اظهار کرد: معتقدم که باید سهمیه سوخت به غرب کشور داده شود تا ازاین راه بتوان بر فروش سوخت کنترل داشت.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پایان به مساله فقرو بیکاری جوانان به عنوان دو موضوع بنیادی دراین عرصه اشاره کرد و گفت: هرنوع اقدامات بلند مدت در گرو حل ریشه ای آن خواهد بود.