رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر ضمن تشریح برنامه های این نهاد گفت: نزدیک به 40 هزار مسجد در سراسر کشور در آیین گرامیداشت پیروزی انقلاب فعال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در نشست خبری به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: شورا کمیته های متعددی را از سال گذشته شکل داده که برای این مناسبت آمادگی لازم را داشته باشد. در این کمیته جلسات متعددی در مرکز و استانها شکل گرفته و تلاش شده است که زمینه حضور نمازگزاران مساجد در برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بیشتر فراهم کنیم.

وی افزود: هنر امام این بود که روحانیت و مسجد را به صحنه آورد، تا پیش از آن مساجد ما یک بعدی بود اما امام در عمل ثابت کردند که مسجد مظهر آمیختگی دین و سیاست است

ارباب سلیمانی در ادامه با اشاره به برنامه های این کمیته خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در راهپیمایی روز 22 بهمن شاهد حضور گسترده ائمه جماعات و اصحاب مسجد باشیم. همچنین پیش بینی شده است در آیین گرامیداشت دهه فجر بالغ بر 39500 مسجد شرکت کنند.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر تصریح کرد: قرار شده است برنامه ای تحت عنوان «ده شب ده مسجد» در مراکز استان ها و شهرهای مهم کشور برگزار شود. اولین جشنواره ملی نماز و فضای مجازی با محوریت ستاد اقامه نماز کشور از دیگر برنامه های این کمیته است.

وی همچنین با اشاره به اعزام روحانیون و سخنرانان برای مناطق اهل سنت جهت شرکت در مراسم دهه فجر در محل برپایی نماز جمعه خاطر نشان کرد: برپایی 134 اجتماع مدافعین حرم در 10 شهر و شهرستان، برگزاری چهارمین جشنوراه کشوری سرود رضوی کانون های مساجد روستایی 13 تا 15 بهمن در روستای کورده لارستان فارس از دیگر فعالیت های کمیته مساجد خواهد بود.

ارباب سلیمانی تاکید کرد: اهتمام بیشتر روی بازخوانی و صیت نامه حضرت امام در قالب نشست های تخصصی و برگزاری یادواره های بزگرداشت شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم در مساجد منتخب کشور نیز از سناریوهای اجرایی ما است.