محورهای توطئه‌های گوناگون داخلی و خارجی در طول 38 سال عمر جمهوری اسلامی از جمله روزنامه‌های زنجیره‌ای، مجلس ششم و فتنه 88 در معرض دید راهپیمایان تهرانی قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، بنیاد هابیلیان متعلق به خانواده‌ شهدای ترور کشور امروز جمعه 22 بهمن و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی بزرگداشت این روز به معرفی توطئه‌های داخلی و خارجی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز پرداخت.

جدایی طلبی در خوزستان و کردستان، غائله پاوه، غائله‌های شورش‌های مسلحانه منافقین، توطئه‌های حزب فرقان و اتحادیه کمونیست‌های ایران، حرکات مسلحانه جیش‌العدل، پژاک و جندالشیطان، غائله کوی دانشگاه تهران، کودتای نوژه، کودتای قطب‌زاده و تجاوز نظامی آمریکا به خاک ایران از جمله توطئه‌هایی است که بنیاد هابیلیان به راهپیمایان تهرانی معرفی کردند.

همچنین جنگ تحمیلی، اقدامات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تحریم‌های متعدد در طول 38 سال اخیر از دیگر توطئه‌هایی است که توسط بنیاد متعلق به خانواده شهدای ترور کشور در معرض دید شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

بنیاد هابیلیان همچنین به معرفی محورهای التقاط و نفاق مستتر در فعالیت‌های انجمن حجتیه پرداخته است و به علاوه به بازخوانی نقش مخرب مجلس ششم در سال‌های 79 تا 83 پرداختند.

هیاهوهای روزنامه‌های زنجیره‌ای همچون جامعه، توس، نشاط، اعتماد ملی، شرق، کلمه سبز و... در زمان دولت اصلاحات دیگر بخش نمایشگاه بنیاد هابیلیان را تشکیل داده است که در آن مؤسسات این روزنامه‌ها و علل توقیف آنها مطرح شده است.

بنیاد هابیلیان همچنین محورهای وقایع فتنه سال 88 را در مسیر راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته که از جمله آن می‌توان به تاکید رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام در لزوم صیانت از آرا، هشدار رهبر انقلاب درباره زیر سؤال بردن سلامت انتخابات، بیانیه منافقین و استفاده از تعابیر «مهندسی آرا» و «کودتای نرم علیه مردم‌سالاری» و حمایت از ادامه اعتراض‌ها اشاره کرد.

در این بخش همچنین ادعاهای دروغین فتنه‌گران به ویژه پیروزی قطعی نامزد مغلوب، تقلب بزرگ، 72 کشته، شکنجه‌ و تجاوز معترضین، نماز جمعه جنبش سبز و ... بازخوانی شده است.