رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مرتبط ساختن مسئولیت‌های اقتصادی به دولت‌های قبل به معنای عدم پاسخگویی به مردم است و اینگونه اقدامات رافع مسئولیت قانونی و عرفی دولت نیست.

به گزارش مرور نیوز محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در مورد وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گفت: قاعدتا از هر زمانی که مسئولی ماموریت‌های حوزه فعالیتش را بر عهده می‌گیرد و نمی‌توان گفت کسی که نزدیک به 4 سال متصدی امور است بگوید مشکلات را متوجه سنوات قبل کند.

وی افزود: اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی رقم می‌خورد به استناد اختیارات قانونی شخص رئیس‌جمهور، وزرا و مسئولین بخش اجرایی کشور است و مسئولیت‌ها و وظایف در این حوزه بر عهده قوه مجریه است و تصمیماتی که در این حوزه اتخاذ می‌شود مربوط به قوه مجریه است و همچنین پاسخگویی را در این بخش ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بخشی از مسائل اقتصادی مربوط به حوزه ساختاری است که البته در این حوزه نیز تاثیر امور جاری بیشتر از دولت‌های قبل است و قوه مجریه می‌تواند مسیر حرکت را در این بخش متناسب با برنامه‌های خود تنظیم کند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: مسئولیت در امور اقتصادی چه در حوزه ساختارها و چه در امور جاری کشور بر عهده قوه مجریه است و اینکه عنوان شود که مسئولیت مسائل اقتصادی بر عهده سنوات قبل است عملا به این مفهوم است که کسانی که مسئولیت دارند هیچ پاسخگویی ندارند.

وی در پایان افزود: وزرای اقتصادی دولت باید بتوانند پاسخی شفاف ارائه کنند و انداختن مسئولیت به گردن دولت‌های قبل رافع مسئولیت دولت نیست و چه از نظر قوانین و مقررات و چه از نظر عرف جامعه اینگونه رفتارها قابل پذیرش نیست.