دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: به شهادت رسیدن خوبان عالم برای ما حزن‌انگیز و سنگین است اما این حزن، حزنی نیست که ما را در راهی که هستیم، سست کند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی راهیان نور، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب شامگاه دوشنبه طی سخنانی در جمع کاروان‌های راهیان نور در معراج الشهدای اهواز، اظهار کرد: کسانی که راه شهدا را ادامه می‌دهند و بر پیمانی که بسته‌اند هستند خداوند به آنان بشارت می‌دهد که خوفی به دل راه ندهید و اندوهگین نیز نباشید چرا که به شهدا می‌پیوندید.

وی افزود: به شهادت رسیدن خوبان عالم برای ما حزن انگیز و سنگین است اما این حزن، حزنی نیست که ما را در راهی که هستیم، سست کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اگر ملتی در برابر دشمن ایستادگی کند و برای دستیابی به اهدافش بهترین‌ها را فدا کند موجب خوشحالی است، اظهار داشت: از اینکه عزیزانمان را در راه خدا فدا کرده‌ایم احساس عزت و افتخار می‌کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه‌ اسلام بنای درگیری و جنگ با کشوری را ندارد و پیام اسلام تقوا، عدالت، پاکی و آزادگی است، تأکید کرد: اما عده‌ای ناپاک در برابر این شعارها ساکت نمی‌نشینند و جنگ راه می‌اندازند و در برابر این جنگ باید به دفاع پرداخت.

آیت‌الله اراکی تأکید کرد: آغازگر جنگ تحمیلی صدام بود و منافقین در کشور اعلام جنگ مسلحانه در شهرها کردند و مردم بی‌گناه را ترور کردند. ماجرای انفجار حزب جمهوری، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر را به وجود آوردند و حکم را نیز خداوند اعلام فرموده است و باید مجازات شوند.

وی افزود: یکی از رهبران تشیع انگلیسی اعتراض کرد که چرا منافق را کشته‌اید؟ این‌ها خود را به نادانی می‌زنند که منافقین هزاران مردم بی گناه را به فجیع‌ترین شکل به شهادت رساندند. قتل منافق یک حُکم قرآنی است البته ولی امر اختیار عفو دارد که در مواقعی در نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه ما آغازگر جنگ نیستیم؛ اما اگر جنگی از سوی دشمن آغاز شود، مرد جنگیم، تصریح کرد: راهیان نور گواهی‌ ما بر مَرد جنگ بودن است.