استاندار گیلان گفت: 15 طرح عمرانی، تولیدی، بهداشتی و درمانی پایان هفته با حضور رئیس جمهور در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه استان گیلان در پایان هفته میزبان رئیس جمهور است اظهار داشت: 15 طرح تولیدی، عمرانی، بهداشتی و درمانی با سفر رئیس جمهور به گیلان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه با به بهره برداری رسیدن از این طرح‌ها برای 3 هزار و 600 نفر در استان گیلان اشتغالزایی می‌شود تصریح کرد: ارزش ریالی پروژه‌های مذکور بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان است.

نجفی با تاکید بر اینکه بیش از هزار و 600 میلیارد تومان از 15 پروژه قابل افتتاح در استان به بخش خصوصی اختصاص دارد خاطرنشان کرد: افتتاح 2 پست از اسکه بندر کاسپین از شاخص‌ترین این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح بندر کاسپین و کارخانجات صنعتی از 15 پروژه مذکور با حضور مستقیم رئیس جمهور انجام می‌شود بیان کرد: مابقی پروژه‌ها به‌صورت ویدئو کنفراس و با حضور مستقیم وزیران مربوطه به بهره برداری می‌رسد.

استاندار گیلان افزود: 2 پست از اسکله بزرگ بندر کاسپین، 3 کارخانه بزرگ تولید چوب و ورق آلات MDF و HDF، سه طرح کشاورزی، یک طرح مخابراتی و چند طرح بهداشتی و درمانی نظیر بیمارستان پارس رشت و بیمارستان‌های آستارا و رضوانشهر از 15 طرح قابل افتتاح در گیلان است که به‌دست رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.