عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر ساماندهی ساخت و سازهای شهری در شورای پنجم، گفت: در انتخاب اعضای شورای شهر باید از توجه به معیارهای سیاسی پرهیز کرد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا هاشم‌زایی در خصوص اولویت‌های شورای پنجم، گفت: ساخت و ساز شهر باید در دوره جدید استاندارد شود، ضوابط شهرسازی باید با کمک شورا و شورای عالی شهرسازی و معماری تدوین و ارائه شود تا در هر نقطه از شهر برج‌سازی صورت نگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ کلانشهری در کشور چون تهران باخرید تراکم نمی تواند در هر نقطه از شهر برج بسازند بنابراین ساماندهی وضعیت شهرسازی و ساخت‌ و سازها باید اولویت نخست شورای پنجم باشد.

انجام مطالعات تطبیقی و الگوبرداری از پاریس و لندن در راستای ساماندهی تهران

وی ادامه داد: انجام مطالعات تطبیقی و الگوبرداری از اقدام شهرهایی چون پاریس و لندن که مشابهات شهری و جمعیتی با تهران دارند می‌تواند در ساماندهی شهرسازی پایتخت موثر باشد.

هاشم‌زایی سازمان‌دهی حاشیه شهر را از دیگر اولویت‌های کاری شورای پنجم دانست و گفت: متاسفانه مراکز فساد و بسیاری از مشکلات اجتماعی در نقاط حاشیه شهر شکل می‌گیرد بنابراین شورای شهر باید چالش‌ها و شکاف‌های موجود را مرتفع سازد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات محیط‌زیست و آلودگی هوا را از دیگر اولویت های کاری شورای پنجم دانست و گفت: بسیاری از مشکلات پایتخت را می توان از مجرای مدیریت شهری و به خصوص سیاست‌گذاری شورای شهر حل و فصل کرد.

تعداد اعضای شورای هر شهر باید متناسب با جمعیت شهر در نظر گرفته شود

وی در خصوص ترکیب شورای پنجم، یادآور شد: شورای شهرهایی چون تهران نیازمند اعضای بسیار است درحقیقت تعداد اعضا باید متناسب با جمعیت شهر در نظر گرفته شود از این رو بهتر است ناکارآمدی افزایش تعداد اعضا که منجر به کاهش این افراد در شورای شهر شد بررسی شود زیرا اگر افراد به شکل سیاسی انتخاب نشوند شورا کارآمد خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لیست‌های انتخاباتی شوراها هم باید به نوعی به مردم ارائه شود که اعضای شورای شهر متخصص و به امور شهر واقف باشند در این زمینه باید از در نظر گرفتن معیار سیاسی پرهیز جدی کرد./

پایان پیام