همزمان با مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، هفت مرکز درمانی در هفت استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، این مراکز درمانی در راستای توسعه و بهبود وضعیت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به 42 میلیون افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی احداث شده است که عبارتند از:

** بیمارستان امیرکبیر اهواز (میلاد5):
این بیمارستان با مساحت 5235 متر مربع و زیربنای 9975 متر مربع در 3 طبقه، به بهره برداری رسیده است. این بیمارستان دارای بخش های بستری مردان، بستری زنان، کودکان، آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو، اورژانس، بلوک زایمان و اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی و درمانگاه های تخصصی و عمومی است. بودجه ساخت این بیمارستان بالغ بر 27 میلیارد تومان بوده است.

**بیمارستان شهدای زاگرس ایلام(میلاد4):
این بیمارستان 7هزار مترمربع زیربنا دارد و در 4 طبقه احداث شده است. این بیمارستان دارای بخش های داخلی، جراحی مردان و زنان، کودکان، آی سی یو، زایشگاه، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و درمانگاه است.

**درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی شهریار سلماس:
درمانگاه سلماس با زیر بنای ٣١١٥ متر مربع به بهره برداری می رسد. این درمانگاه دارای بخش های اورژانس، تزریقات، داروخانه، پذیرش، آزمایشگاه، اتاق های بستری، مصدومین، گچ گیری، معاینه، احیاء، تریاژ و اتاق عمل است. برای احداث این مرکز درمانی٨٠ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

** درمانگاه چمستان شهرستان نور:
این درمانگاه در زمینی به مساحت 3500 متر مربع و1800 متر مربع زیر بنا، در دو طبقه احداث شده است. این درمانگاه دارای امکانات پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، داروخانه، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان است. هزینه احداث این درمانگاه 90 میلیارد ریال است.

** درمانگاه عمومی مریوان:
این درمانگاه در زمینی به مساحت 972 متر مربع و زیر بنای 1261 مترمربع، در طبقه3 احداث شده است. امکانات این درمانگاه شامل؛ پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، داروخانه و اورژانس است.

** درمانگاه ایوانکی سمنان:
این درمانگاه با مساحت 910 مترمربع در دو طبقه احداث شده است. درمانگاه ایوانکی دارای امکانات عمومی سطح یک، پذیرش، داروخانه، مامایی، CPR ، تزریقات و پانسمان است.

** راه اندازی دستگاه های آنژیوگرافی و ام. آر. آی بیمارستان پیامبر اعظم کرمان( میلاد 2):
دستگاه های آنژیوگرافی و ام آر آی این بیمارستان که از نوع مدرن و پیشرفته هستند، به ترتیب با هزینه 4میلیارد و 500 میلیون تومان و 5 میلیارد و 600 میلیون تومان خریداری و نصب شده اند.
همچنین مرحله جدید طرح اعزام بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس (طرح کرامت رضوی) نیز از امروز آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سازمان تامین اجتماعی از زمان استقرار دولت تدبیر و امید با اجرای طرح کرامت رضوی هر سال تعدادی از بازنشستگان را با رعایت اولویت بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می کنند و افرادی که تاکنون موفق به زیارت بارگاه نورانی امام هشتم (ع) نشده اند، به مشهد مقدس اعزام می کند.
در این رابطه طی سال گذشته 28 هزار نفر به این سفر معنوی مشرف شده اند و مطابق برنامه ریزی های انجام شده و افزایش ظرفیت‌ها، طی سال جاری 40 هزار نفر دیگر از این عزیزان اعزام می شوند. اولین کاروان زیارتی مشهد مقدس نیز با حضور 150 نفر از بازنشستگان سازمان همزمان با روز کارگر به زیارت امام رضا(ع) رهسپار می شوند.