در دیدار نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران و رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور دو طرف راههای گسترش همکاری این صندوق با ماموریت های مرتبط با خانواده و جمعیت وزارت کشور را بررسی کردند.

به گزارش مرور نیوز ، شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در این دیدار با بیان اقدامات جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد زیرساختهای لازم در جهت افزایش متوازن جمعیت گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مصوبات مجلس و تلاشهای دستگاههای اجرایی در راستای سیاستهای جمعیتی کشور با هدف، افزایش متوازن جمعیت و جلوگیری از پیرشدن نسبی آن دنبال می شود.
شجاعی کیاسری پیشنهاد کرد در کمیته ای متشکل از کارشناسان صندوق جمعیت سازمان ملل و بخشهای مرتبط با خانواده و جمعیت وزارت کشور پیش نویس راههای همکاری بین دوطرف تهیه و تدوین شود و با رعایت همه جوانب در مسیر اجرائی شدن قرار گیرد.
در این دیدار دکتر جودان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران گفت: تجربه روند رشد جمعیت در سایر کشورها نشان می دهد که تغییرات جمعیتی خود به خود رخ نخواهد داد و تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی آن کشور است.
وی گفت: با توجه به اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد اشتغال و ارتقاء سلامت افراد جامعه میتوان به الگوی موفقی در زمینه رشد متوازن جمعیت در ایران دست یافت و با کمک این صندوق سیاستهای خانواده محور را پیش برد.