آیت‌الله جوادی آملی جنگ نیابتی غربی‌ها علیه کشور را مدنظر قرار داد و گفت: کارخانجات اسلحه‌سازی آن‌ها به‌صورت سه شیفت آلات قتل ما را تولید می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز ، آیت‌الله جوادی آملی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: برای روشن شدن رسالت همایش سه بخش تبیین صورت‌مسئله ظهور، رسالت منجی و وظیفه امت باید صورت پذیرد.

وی تبیین اصل ظهور و ارتباط آن با دین و شرح و منهاج را مدنظر قرار داد و افزود: اگر اصل ظهور در شرح و منهاج باشد که شامل ادیان ابراهیمی نمی‌شود ولی اگر جزئی از دین باشد همه را در برمی‌گیرد، همان‌گونه که قرآن می‌فرماید آنچه برای انبیا گفته می‌شود مسئله کلی دین و مذاهب است و این کار در مسئله ظهور سابقه دارد که در این شرایط یک محقق باید صورت‌مسئله را معرفی کند که جریان ظهور امری جهانی و همه انبیا منتظر ظهور منجی هستند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش رسالت حضرت قائم (عج) نیز تصریح کرد: امام زمان تنها امام, خلیفه‌الله و خلیفه رسول‌الله نیست و امامت ویژه دریافت کرده است که در این راه نخستین کار مشخص کردن خلافت وی و درک معنی آن است و آنچه به‌عنوان امامت مطرح است مرتبط به شناخت حوزه استخلافی است.

وی بابیان اینکه فرشتگان نه توان شاگردی و نه حد وجودی آن حضرت را دارند، ابراز کرد: امام زمان موجود موعود است که کل نظام هستی را در دست گرفته است و به همین خاطر باید جهان را به‌صورت کامل بشناسد تا بتوانند مردم را به مقصد برساند و اگر مسائل مختلف در دست ایشان نبود چگونه می‌توانست در عصر ظهور جامعه را به عقل کامل برساند.

استاد برجسته حوزه علمیه دعا کردن و صدقه دادن را از وظایف ما در زمان غیبت دانست و گفت: اگر زمانی قرار بود امام تنها یک رهبر باشد همین مباحث علمی و حوزوی کافی بود ولی وقتی کسی خلیفه‌الله را نشناسد نمی‌تواند خلافت‌الله و رسول را درک کند، انتصاب امام از جانب خداوند است نه از سوی مردم و ما در امامت به دنبال ولی می‌گردیم نه حاکم.

وی وظیفه حوزویان و دانشگاهیان را مشخص کردن علوم برای روشن کردن مردم برشمرد و عنوان کرد: تا زمانی که مردم آمادگی ظهور و حضور نداشته باشند جهان پر از عدل و داد نخواهد شد و اگر امام بخواهد جامعه را به عقل و عدل برساند باید مردم نیز حضور داشته باشند و تا زمانی که مردم در صحنه نباشند رهبران دینی تنها می‌مانند.

آیت‌الله جوادی آملی از حوزویان خواست حدیث "عرفنی نفسک" را برای جامعه تبیین و عملی کنند و مطرح کرد: سه بخش معرفت الله، معرفت رسول‌الله و معرفت ولی‌الله باید به‌خوبی تبیین شود و مردم هم اگر بخواهند طعم شیرین ولایت را درک کنند باید در بخش انگیزه با میل و در بخش اندیشه باعقل وارد شوند و آنچه تفاوت انسان و حیوان بوده اراده است.

وی با تأکید بر اینکه در زمان ظهور علم و قطعیت جایگزین ظن و نگاه عاقلانه می‌شود، تصریح کرد: در دوره ظهور عقل مردم کامل و انگیزه و اندیشه نیز تکامل می‌یابد و حوزه زمانی انقلابی است که از راه علم وارد شود و تفسیر و نهج‌البلاغه را از مهجوریت خارج کند

مرجع تقلید شیعیان افزود: تنها راه رسیدن به جامعه‌ای دینی و قرآنی حضور مردم ایستاده است چراکه دارا بودن رهبر خوب یک‌سوی قضیه است و رهبری هم با حمایت و مقاومت مردم همراه است و ملتی که جیب، اقتصاد و خزانه خالی دارد تضعیف می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که جیب و خزانه خالی دارد گدا خواهد شد و طبق فرموده قرآن گدا فقیر است و کسی که ستون فقراتش شکسته است نمی‌تواند به‌روی پای خود بایستد و ملت فقیر توان قیام ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آدم فقیر متملق می‌شود و انسان فقیر اهل مبارزه و قیام نیست بلکه انسانی چاپلوس و متملق خواهد بود.

وی با انتقاد از ارسال نامه مشاور پاپ به این همایش اظهار داشت: کاش جناب پاپ متوجه کیستی مهدی(عج) می‌شد و شخصاً به این همایش پیام می‌داد و می‌فهمید مهدی (عج) برای عاقل کردن و عادل کردن مردم چه خواهد کرد، امام زمان(عج) کاری می‌کند که پیروان او و قائم به ایمان و عدل شوند.

آیت‌الله جوادی آملی جنگ نیابتی غربی‌ها علیه کشور را مدنظر قرار داد و گفت: کارخانجات اسلحه‌سازی آن‌ها به‌صورت سه شیفت آلات قتل ما را تولید می‌کنند.