رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب با اشاره به غیر موقتی بودن این جبهه، گفت: این شورا در آینده در سایر استانها نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، راه چمنی در نشست خبری با حضور خبرنگاران در مورد سابقه تشکیل جبهه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گفت: این جبهه از 8 ماه قبل شکل گرفت. زیرا طیف های مختلفی در اصلاحات هست و همه آنها را نمی شود در یک تشکل سازماندهی کند. لذا برای ایجاد هماهنگی میان نیروهای اصلاح طلب,  شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ایجاد شد. لذا در این راه از تجربیات بزرگان اصلاحات از جمله منتجب نیا, رهامی استفاده کردیم و همچنین باید در نزدیکی انتخابات باید معرفی میشد. 

وی افزود: در خصوص ریاست جمهوری همه اصلاح طلبان از روحانی حمایت کردند و این جبهه هم تبع این کار را کردند. درباره انتخابات شوراهای شهر تهران لیستی 21 نفره تحت عنوان شهر سبز ارایه شد. 

راه چمنی تصریح کرد: ما برای تعیین این لیست برای آنکه افکار عمومی و نخبگان گمان نکنند ک هدف گنجاندن افراد خاص در لیست بود, جلسه ای با سخنرانی رهامی تشکیل شد. که پس از رایزنی ها و تعیین شاخص که جوان بودن, ایثارگری و تخصص از جمله این موارد بود. لذا در نهایت لیستی تهیه شد که در آن تخصص های مختلفی لحاظ شد مثل عمران, زیست محیطی, سلامت اجتماعی, مالی, حقوقی. و نکته انکه ما در این فهرست از تخصص سیاسی کمتر استفاده کردیم. در این راستا افرادی که بیشترین امتیازات را داشتند در لیست قرار گرفتند. 

عضو هیات ریسه جبهه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خاطر نشان کرد: ما این لیست را تنها برای انتخابات تهیه نکردیم. بلکه ایجاد جبهه ای برای ادامه فعالیت های سیاسی خواهد بود و در آینده در سایر استانها جبهه شورای هماهنگی فعال می شود. لازم به ذکر است که ما با هیچ یک از اصلاح طلبانی که خارج از جبهه فعال هستند مشکلی نداریم. ضمن انکه گنجاندن تمامی اصلاح طلبان در یک لیست واحد ممکن نبود.