رئیس مجمع پارلمانی آسیا گفت: از آنجایی که دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی در تهران مستقر است، حضور هیأت ایرانی در نشست کمیته مالی واجرایی ابوظبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز، سیده فاطمه ذوالقدر، با اشاره به سفر دو روزه به امارات گفت: این سفر به مدت 2 روز (١ و٢ خردادماه) به همراه آقای جلیل رحیمی جهان آبادی و به منظور شرکت در نشست کمیته اجرایی و مالی مجمع پارلمان های آسیایی با حضور بیش از 12 کشور صورت می گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در نشستی که قرار است در ابوظبی برگزار شود، هیئت ها قطعنامه بودجه 2018 دبیرخانه آسیا را مورد بررسی قرار داده و تصویب می کنند.

وی افزود: در این جلسات کشورها نظرات خود را پیرامون بودجه دبیرخانه آسیا ارائه می کنند به خصوص پیشنهاد پاکستان که از قبل آن را ارائه کرده، مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس مجمع پارلمان آسیا در پایان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که قرار است در هر نشستی مورد بررسی قرار گیرد، موضوع تأسیس پارلمان آسیایی است، خاطرنشان کرد: این موضوع از سال 2013 توسط کشور پاکستان مطرح شده و قرار است در گروه های 7گانه بررسی شود چرا که برخی مسائل مثل اختلاف مذاهب وادیان فرهنگ وغیره در قاره آسیا وجود دارد که باید دید با وجود این مسائل آیا می توان پارلمان آسیایی تشکیل داد یا خیر.