رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) 200 برنامه طی امروز و فردا در نقاط مختلف استان برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال جاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با ایام ماه مبارک رمضان همزمان شده است بنابراین به طور استثنا اعزام زائر به مرقد مطهر امسال انجام نمی‌شود،افزود: با این وجود طی امروز و فردا با پیش بینی تمهیدهای مناسب مراسم سالگرد ارتحال امام و 15 خرداد باشکوه خاصی در 50 نقطه استان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری این مراسم ها فردا یکشنبه به طور ویژه در قزوین در مسجدالنبی (ص) و مسجد امام خمینی (ره) پیش بینی شده و مراسم افطار نیز پس از سخنرانی و مداحی انجام می شود.
این مسئول همچنین گفت: اعزام روحانی و سخنران به مناطق تابعه استان و هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات استان در راستای قرائت فرازهایی از وصیت نامه امام (ره) در برنامه ها و گردهمایی های مردمی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین برای سالگرد ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد در سطح ادارات و سازمان های دولتی و تشکیل کارگروه ویژه فضای مجازی به منظور فعال سازی شبکه های مجازی در راستای استفاده از ابزارها و شیوه های نوین به منظور و تبیین اندیشه های حضرت امام و فرازهایی از وصیت نامه ایشان از دیگر فعالیت های انجام شده این شورا بوده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: برگزاری نشست های قرآنی با حضور قاریان ملی و بین المللی، انجام مسابقات فرهنگی، شب شعر و مسابقه عکاسی از دیگر برنامه هایی بوده که به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در استان پیش بینی شده است.
حجت الاسلام قابل در پایان با بیان اینکه تداوم انقلاب به معنی زنده نگه ‌داشتن آرمان‌های امام راحل است، خاطرنشان کرد: برگزاری هرچه باشکوه ‌تر آئین 14 خرداد و سالگرد ارتحال امام (ره) به معنای بیعت دوباره با رهبر معظم انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی است.
حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.