یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به حملات تروریستی تهران آن را اقدامی با هدف برهم زدن امنیت و ثبات منطقه دانست.

به گزارش مرور نیوز، روز گذشته افراد مسلح با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و همچنین حرم امام خمینی (ره) شماری از هموطنانمان را به شهادت رسانده و بیش از 40 نفر دیگر را زخمی کردند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. روسای جمهور، وزرای خارجه، روسای پارلمان و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف در پیام هایی جداگانه حمله تروریستی به حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی ایران را محکوم کردند.

«حامد الخضری» عضو پارلمان عراق در سخنانی درباره حملات تروریستی تهران و نقشه های دشمنان انقلاب برای هدف قرار دادن مردم بی گناه کشورمان به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا اقدامات تروریستی در تهران که پارلمان و مرقد امام خمینی (ره) را هدف قرار داد و منجر به شهادت ده ها شهروند ایرانی شد را محکوم و به خانواده های قربانیان تسلیت عرض می کنم. در خصوص این اقدامات باید بگویم که حملات تروریستی در تهران، تلاشی بود برای اینکه امنیت و ثبات منطقه مورد آسیب قرار گیرد. بلاشک حمله تروریست ها به جمهوری اسلامی ایران و هدف قرار دادن شهروندان این کشور موضوعی قابل پیش بینی بود. زیرا ایران در میان کشورها و دوستان و متحدان خودش، در مبارزه با تروریسم و حامیان آن پیشرو است.

وی در همین رابطه افزود: ایران در راستای مبارزه با تروریسم در کشورهای منطقه به ویژه سوریه، تعداد زیادی از جوانان خود را اهدا و برای حمایت از کشورهای مورد هجوم یعنی عراق و سوریه توان و انرژی زیادی را صرف کرده است. اکنون وقت آن رسیده که قطعنامه های مورد تصویب شورای امنیت سازمان ملل در خصوص از بین بردن منابع تروریسم و تحت پیگرد قرار دادن حامیان تروریسم به مرحله اجرا گذاشته شود.

عضو پارلمان عراق در پایان بیان داشت: ما این اقدام تروریستی در تهران را محکوم و از تمام کشورهای منطقه صراحتا و آشکارا دعوت می کنیم که به وحدت و همبستگی در مبارزه با تروریسم در ابعاد امنیتی، فکری و اقتصادی روی آورند. حملات تروریستی در تهران نشان می دهد که همگان در معرض هجوم قرار دارند و باید از کوتاهی و عقب نشینی در مبارزه با تروریسم برحذر باشیم. زیرا در صورت عقب نشینی از مبارزه، گروه ها و افکار افراطی رشد خواهند کرد و وضعیت منطقه و جهان هم وخیم تر خواهد شد و هیج کس از آن در امان نیست.