دفاتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در دفاتر نمایندگی ایران در خارج از کشور گشایش یافت و برخی از مقامات این کشورها با امضای این دفاتر ضمن محکوم کردن این اقدامات، با خانواده قربانیان و دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش مرور نیوز، دفاتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران امروز (جمعه) در دفاتر نمایندگی ایران در خارج از کشور از جمله در اتریش، ژاپن، کنیا، فرانسه، روسیه، جمهوری چک، اسلوونی و ... گشایش یافت و برخی از مقامات این کشورها با حضور در محل سفارتخانه‌های ایران و امضای این دفاتر این اقدامات را محکوم و با خانواده قربانیان و دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

براساس این گزارش، «کریستیان ماسه» دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه صبح امروز (جمعه) با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس دفتر یابودی که به مناسبت شهادت جمعی از هموطنانمان گشوده شده را امضا کرد.

وی طی یادداشتی در این دفتر ضمن محکویت شدید این حادثه تروریستی نوشته است: فرانسه به قوی‌ترین شکل ممکن سوء قصد‌های انجام شده در تهران را محکوم می‌کند.

کریستیان ماسه همچنین مراتب همبستگی مردم فرانسه با مردم ایران را اعلام کرد.

به گزارش فارس، دفتر یادبودی نیز به مناسبت بزرگداشت یاد شهدا و زخمی شدگان حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران امروز (جمعه) در محل سفارت ایران در سارایوو گشایش یافت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با صدور اطلاعیه‌ای با خانواده قربانیان مظلوم حملات تروریستی 17 خردادماه تهران ابراز همدردی کرد.

رئیس جامعه اسلامی بوسنی و مقامات سیاسی و پارلمانی این کشور در پیام‌ها و دیدارهایی با محمود حیدری سفیر کشورمان ضمن محکوم کردن این حوادث تروریستی، با خانواده قربانیان، دولت و مردم ایران ابراز همبستگی کردند.

به گزارش فارس، در پی شهادت جمعی از هموطنان کشورمان در حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران دفتر یادبودی نیز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پراگ پایتخت جمهوری چک مفتوح شد.

جمع زیادی از سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های مقیم پراگ و نیز مقامات سیاسی جمهوری چک با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران نسبت به شهدای حملات تروریستی اخیر در تهران ادای احترام کردند.
«کائوتسکی» معاون وزیر امور خارجه چک ضمن امضای دفتر یادبود، مراتب تسلیت مقامات این کشور را به دولت و ملت ایران و خانواده بازماندگان اعلام کرد.

لازم به ذکر است وزارت امور خارجه چک پیش از این نیز حملات تروریستی تهران را محکوم کرده بود.
وزارت امور خارجه چک در صفحه توئیتر خود نوشت: وزارت امور خارجه چک نگرانی عمیق خود را از موج تازه خشونت‌ها در ماه رمضان اعلام می‌کند.

وزارت خارجه چک در این پیام ضمن محکوم کردن این حملات، به خانواده‌های قربانیان این حملات تسلیت گفت.

لازم به ذکر است به مناسبت حملات تروریستی اخیر در تهران، شامگاه پنجشنبه 18 خرداد، مجلس بزرگداشت و یادبود این عزیزان با حضور اعضای سفارت، دانشجویان، ایرانیان مقیم و خانواده‌هایشان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حاضران، ضمن قرائت دعای کمیل، ثواب این دعای پر فیض را به ارواح پاک شهدای این حملات تروریستی نثار کردند. در ادامه آیاتی چند از قرآن مجید تلاوت شد و شرکت کنندگان برای شادی روح این عزیزان، به قرائت فاتحه پرداخته و برای سلامتی عاجل مجروحان و مصدومان این حملات تروریستی، دعا کردند.

همچنین برخی دانشجویان و ایرانیان مقیم اسلوونی، در این مجلس بزرگداشت، دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران را امضاء کردند.

براساس این گزارش، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز در بیانیه‌ای حملات غیر انسانی، کور و غیر متمدنانه گروه تروریستی داعش به حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه 17 خردادماه را به شدت محکوم کرد و شهادت جمعی از هموطنان را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرور ایران تبریک و تسلیت گفت و از خداوند متعال شفای کامل مجروحان را مسئلت کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا همچنین به منظور گرامیداشت یاد قربانیان حملات ترورستی تهران امروز (جمعه) اقدام به گشایش دفتر یادبود در محل سفارت در شهر نایروبی کرد.

به گزارش فارس، روز چهارشنبه (17 خرداد) در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر آن 13 نفر شهید و 52 نفر مصدوم شدند.