سخنگوی حزب کارگزاران گفت: آقایان نجفی، حجتی، بی‌طرف و حتی خود بنده برای شهرداری تهران مطرح شده‌ایم و آقای محسن هاشمی هم در کنار این اسامی مطرح است.

به گزارش مرور نیوز، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی درباره احتمال شهردار شدن محسن هاشمی گفت: ایشان نیز مثل بقیه منتخبین میثاق نامه را امضا کرده است. خوشبختانه در مورد شهرداری تهران، با همه دوستان مان در جبهه اصلاحات و با منتخبان مردم در شورای شهر، توافق داریم که این موضوع باید یک موضوع اجماعی باشد و باید به توافق همگانی برسیم. این هم بستگی دارد به اینکه ببینیم دوستان ما چه کسانی را پیشنهاد می‌کنند. دوستان در شورا هنوز به مرحله مصداق نرسیده‌اند و مشغول تدوین ساز و کارها هستند.

مرعشی با بیان اینکه تاکنون هیچ بحث مصداقی برای شهردار در شورای شهر مطرح نشده و در خارج از شورای شهر در بین اصلاح‌طلبان و گروه‌های مختلف رایزنی می‌کنند و افرادی مطرح شده‌اند، گفت: مثلا افرادی مثل آقایان دکتر نجفی، حجتی، بی‌طرف و حتی خود بنده مطرح شده‌ایم و آقای محسن هاشمی هم در کنار این اسامی مطرح است. این اسامی در برخی محافل سیاسی مطرح شدند ولی هنوز اینها در مرحله ابتدایی بحث است و وارد مطالعات کامل نشده‌اند.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه فرض اولیه این است دوستانی خارج از شورا برای این کار کاندیدا شوند، اظهار داشت: گزینه محسن هاشمی در صورتی جدی می‌شود که از دوستان خارج از شورا و شخصیت‌های شناخته شده مطرح و ملی، کسی قبول نکند شهردار شود و یا در دولت مسئولیت‌هایی داشته باشند و حاضر نشوند به شهرداری بروند. مثلا اگر دولت برنامه‌ای برای آقای نجفی داشته باشد و بخواهد ایشان را به سازمان برنامه بفرستد همه ما ترجیح می‌دهیم ایشان به سازمان برنامه و بودجه بروند.

وی افزود: اگر رفتن ایشان به سازمان برنامه و بودجه منتفی شود آقای نجفی برای شهرداری آمادگی دارند. آقای حجتی هم ترجیح‌شان این نیست که الزاماً در دولت باشند یعنی اگر دولت ایشان را آزاد کند، این امکان وجود دارد که به شهرداری بروند. آنچه برای ما مهم است این است که حتماً شهرداری با کارآیی بالا انتخاب شود تا بتواند 4 سال دیگر شهر را به خوبی اداره کند. مسئله کارآمدی و داشتن برنامه برای ما خیلی اهمیت دارد.

مرعشی در گفت‌وگو با مجله سازندگی تصریح کرد: آقای هاشمی اعلام کردند که به هیچ‌وجه خارج از آن میثاق‌نامه عمل نخواهند کرد اما اگر کسانی که میثاق‌نامه را تهیه کردند و بر آن تاکید داشتند و دارند، خودشان به این جمع‌بندی برسند که باید این اتفاق بیافتد و از ایشان بخواهند که به شهرداری برود در این صورت وی هم می‌پذیرد و مشکلی هم وجود ندارد اما الان خود ایشان داوطلب ابتدایی برای این کار نیست.

وی درباره کابینه دولت دوازدهم و تغییر در اعضای هیئت دولت روحانی، گفت: در مورد وزرا فکر می‌کنم اگر آقای روحانی افرادی را قوی‌تر از افراد موجود پیدا کند نباید در تغییر تردید کند چون بالاخره مردم انتظاراتی دارند که آن انتظارات باید برآورده شود. اگر آقای روحانی افرادی قوی‌تر از افراد موجود می‌تواند پیدا کند و به ایشان پیشنهاد می‌شود، حتما تغییر را بر تثبیت باید ارجح بداند.

مرعشی بیان اینکه تأکید من بر ستاد اقتصادی دولت است، خاطرنشان کرد: من برای ستاد اقتصادی آقای روحانی خیلی احترام قائل هستم. در برنامه‌ای که داشتند، آنها را خیلی موفق ارزیابی می‌کنم چون بالاخره برنامه 4 سال پیش، این بود آنها متناسب با شرایط که تورم را کنترل کنند و موفق هم شدند ولی اولویت کشور امروز دیگر کنترل تورم نیست. اولویت کشور ایجاد رونق اقتصادی است و من فکر می‌کنم باید در سازمان برنامه، در بانک مرکزی و در وزارت اقتصاد، افراد توسعه‌گرا، افرادی با مشی انبساطی که دنبال انبساط در اقتصاد باشند و جسور به کار گرفته شوند.